شمار کساني که بر اثر جرايم مسلحانه در آمريکا جان مي بازند، از تعداد افرادي که در حملات تروريستي دراين کشور کشته شده اند، بسيار فراتر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني تي واي تي، هنري پورتر مقاله نويس نشريه انگليسي آبزرور به افزايش جرايم مسلحانه در آمريکا پرداخته و در مقاله خود که در اين نشريه منتشر شده است، نظر خود را درباره نحوه مقابله با اين جرايم نه تنها در آمريکا که در کل دنيا مطرح کرده است.
وي در بخشي از مقاله خود اين مشکل را با يک "شبه جنگ داخلي" قياس مي کند و مي نويسد ما به عنوان شهروندان جهان بايد خواستار پايان يافتن رنج غيرقابل تصور قربانيان [درگيري هاي مسلحانه] و خانواده هايشان و کشتار کودکان باشيم.
هنري پورتر در ادامه به کشته شدن کودکان در درگيري هاي هر روزه آمريکا در سراسر جهان نيز اشاره مي کند، که اشاره اي حساسيت برانگيز است.
وي همچنين در مقاله خود مي نويسد تعداد کساني که در آمريکا بر اثر جرايم مسلحانه جان خود را از دست مي دهند، چندين برابر افرادي است که در حوادث تروريستي در اين کشور کشته مي شوند.
او مي نويسد: از يازده سپتامبر تا کنون کمتر از بيست نفر در حملات تروريستي در خاک آمريکا کشته شده اند و حدود سيصد و شصت و چهار هزار نفر در درگيري هاي مسلحانه و با تسليحاتي جان باخته اند که مالکان خصوصي در اختيار دارند. اگر هر کشور اروپايي چنين شاخص هايي داشت و به شاخص اول مي پرداخت اما شاخص دوم را ناديده مي گرفت، بي هيچ ترديدي وزارت خارجه آمريکا درباره سفر به آن کشور هشدار مي داد و هيچ آمريکايي بدون داشتن لباس ضدگلوله وارد آن کشور نمي شد.
او همچنين به منطق آمريکا براي داشتن مداخله نظامي در کشورهاي ديگر پرداخته است.اين آمار نشان مي دهد که در آمريکا يکسري اشکال خشونت و مرگ اساسا مستثني مي شوند و به اين ترتيب زمينه تکرار آنها همچنان مهيا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار