بر اساس گزارش جدید سازمان ملل مشخص شد که چگونه اسرائیل فلسطینی‌ها را از دسترسی به زمین و دریا که جزء حقوق اولیه‌شان برای زندگی کردن است، محروم می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری البوابة، بر اساس این گزارش جدید از سوی سازمان ملل، دسترسی فلسطینی‌ها به زمین به دلیل ساخت شهرک‌ها بیش از 40 درصد کاهش یافته است.
ساخت شهرک‌های صهیونیست‌ها بر روی زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد. علاوه بر این، کشاورزان فلسطینی حتی نمی‌توانند به حصارهای شهرک‌ها نزدیک شوند چرا که می‌ترسند مورد هجوم و حمله شهرک‌نشینان قرار بگیرند.
در ادامه این گزارش آمده است که حتی ارتش رژیم صهیونیستی دسترسی فلسطینی‌ها به دریا را مسدود کرده‌اند. صیادان فلسطینی تنها می‌توانند به پنج تا 10 کیلومتر از خط ساحلی دسترسی داشته باشند و حتی ارتش اسرائیل برای این منظور محدودیت‌های سختی را برای ماهیگیران در مناطق دارای مجوز صید برای فلسطینی‌ها اعمال کرده‌اند.
در این گزارش تخمین زده شده که هشت کشتی ماهی‌گیری و 400 تور ماهی‌گیری فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی از بین رفته است. تشکیلات خودگردان فلسطین با شکاف و کسری بودجه 350 میلیون دلاری مواجه است.
تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس و میانجی‌گر گروه چهار جانبه صلح خارومیانه به عنوان بخشی از مذاکرات صلح گفت که این گزارش سازمان ملل درباره طرح ابتکاری اقتصادی روز جمعه مورد بررسی قرار گرفت.
بلر اطمینان داد که اهداکنندگان خارجی کمک مالی برای از میان بردن این کسری بودجه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار