رئيس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: تثبيت نرخ ارز در حاشيه امن عرضه و تقاضا مورد مطالبه هم توليدكنندگان و هم صادركنندگان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حميد صافدل  در نشست اعضاء فراكسيون صادرات توسعه غير نفتي در كارگروه توسعه صادرات استان كرمان كه در اتاق بازرگاني كرمان تشكليل شد، با تاكيد بر بهبود شرايط در حوزه صادرات از چند ماه گذشته اظهار داشت: به لحاظ شرايط رواني در داخل كشور و ارتباطات بين المللي در وضعيت مناسبي نسبت به سال گذشته قرارداريم.

وي رويكرد جديد سازمان توسعه تجارت را تلاش در جهت حذف كليه محدوديت هاي و كاهش محدوديت ها به محدوديت هاي شرعي و قانوني صادرات دانست و افزود: كميته تسهيل تجارت جهت تسهيل در فرآيندهاي تجارت و بهبود فضاي كسب و كار، اصلاح رويه هاي اداري در فضاي كسب و كار، به حداقل رساندن هزينه مبادلات تجاري، كاهش زمان انجام تجارت و كاهش اسناد تجاري تاكيد دارد و درحال برنامه ريزي است.

 صافدل با تاكيد بر تقويت بخش خصوصي در مشخص نمودن مرزهاي تصدي گري دولت تصريح كرد: آنچه قابليت برون سپاري به بخش خصوصي است، بايستي انجام شود.

وي  با تاكيد بر شناخت شرايط حال حاضر و مزيت هاي صادراتي تصريح كرد: در طول سال گذشته با توجه به نوسانات نرخ ارز و چند نرخي بودن نرخ  ارز در شرايط ويژه اي بوديم كه برخي از محدوديت ها به دليل آن شرايط بوده است.

درادامه اين نشست محمد عابدي ن‍ژاد، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان با تاكيد بر توليد صارات محور خواستار ارائه تسهيلات مالي مناسب براي نوسازي و بازسازي صنايع شد و تاكيد كرد: براي تسهيل صادرات در كشورهاي هدف ايجاد فضاي نمايشگاهي دائمي توسط دولت كه به صورت ادواري در اختيار شركتهاي مختلف قرارگيرد، كارگشا است
وي در خاتمه جهت رونق صادرات فرش دستبافت خواستار دريافت بخشي از ارزش نهايي فرش دستبافت براي بافنده شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تثبیت ، ارز ، عرضه ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار