ارتش سوريه به موفقيتهاي زيادي در منطقه جوبر در ريف دمشق دست يافته و مقادير زيادي سلاحهاي متنوع از جمله موشکهاي ضد زره فرانسوي را که تروريستها عليه ارتش به کار مي برند؛ مصادره کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، نيروهاي ارتش سوريه پس از چندين عمليات ويژه که طي آن ارتباط گروههاي تروريستي و جاده‌هاي تدارکاتي آنها را بين زملکا ، جوبر و عربين قطع کردند در محور قابون - زملکا و جوبر در ريف دمشق به پيشرويهاي زيادي دست يافتند.
سلاحهاي متنوعي از جمله موشکهاي "آر بي آر" فرانسوي ضد زره به هنگام عمليات نيروهاي ارتش مصادره شد.
جعفر يونس خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي گفت: اينجا خط مقدم درگيريها در محله جوبر در سمت شمال شرقي محله جوبر است. عمليات نظامي ارتش سوريه از اين نقطه به سمت مناطقي که تروريستها در آنها حضور دارند آغاز مي شود. درگيريها بين دو طرف در فاصله چند متري است.
نيروهاي ارتش به ميزان 1500متر در ميان صفوف گروههاي مسلح پيشروي کردند و به نيروهاي سوري که در نزديکي پل زملکا هلي برن شده بودند ملحق شدند.
وي افزود اين مناطق تا پل زملکا پس از موفقيت بسيار بزرگ نظامي به طور کامل به کنترل ارتش سوريه در آمده است.
نيروهاي ارتش محاصره تروريستها را از قسمت منطقه متحلق جنوبي کامل کرده‌اند و شمار زيادي از آنها را به هلاکت رساندند.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت: يگانهاي ارتش سوريه چندين بار در نزديکي پل زملکا تا منطقه صنعتي قابون نيرو پياده کردند. ارتش در مدت زمان بسيار کوتاه اين مناطق را آزاد کرد و بر محور "متحلق جنوبي" به سمت زملکا به جوبر به طور کامل کنترل پيدا کرده و اين منطقه به طور کامل تحت کنترل ارتش سوريه است.
وي افزود نيروهاي ارتش سوريه تک تيراندازان را از اين منطقه پاکسازي کرده  و توانستيم به منطقه "فوطه جوبر " وارد شويم.
زمانيکه ارتش سوريه مي گويد بيشتر جنگهاي خود را زير زمين انجام مي دهد کاملا مطمئن باشيد که اين صحبت ، درست است. اين تونلي که در تصوير مي بينيد يکي از تونلهايي است که به ديدن آنها در مناطق حضور تروريستها عادت کرده ايم. اين تونل از يکي ساختمانها در جوبر آغاز و به گورستان اين منطقه ختم مي شود.
با وجود آنکه ارتش عربي سوريه با اين عمليات توانست کنترلش را از منطقه صنعتي قابون تا سمت پل زملکا از سمت متحلق جنوبي کامل کند و آتشبار خود را بر مناطقي که روبروي اين پل قرار دارند متمرکز کند اما تيراندازي تک تيراندازن از مناطق روبروي پل ادامه دارد.
يونس گفت : ما  اکنون به پل زملکا رسيديم . اين ساختمانها تحت کنترل ارتش سوريه بوده  و ارتش به طور کامل بر پل زملکا مسلط شده است .
پياده کردن نيرو به آروزي تروريستها در ادامه حملات خود با تک تيراندازان به خودروها در قسمت متحلق جنوبي پايان داد و ارتش ، راههاي تدارکاتي آنها را مسدود و  در مربع مرگ در جوبر محاصره کرده است.

برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار