ناظر گمركات آذربايجان شرقي و مديركل گمرك تبريز گفت: ۵۸۳ هزار و۵۵۷ تن كالا به ارزش ۵۲۷ ميليون و ۸۶۴ هزار و ۲۶۱ دلاردر شش ماهه نخست امسال از گمركات استان صادر شده است.

 

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نوروزي بااشاره به اینکه اين ميزان صادرات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۵۲ درصد و از نظر ارزش دلاري ۳۶ درصد افزايش داشته است افزود: بر اساس آمار مقدماتي سامانه آمار تجارت خارجي گمرك جمهوري اسلامي ايران، در مدت ياد شده بيش ۸۳۱ هزار تن كالاي توليد استان به ارزش ۶۲۱ ميليون دلار به خارج از كشور صادر شده است.

نوروزي اضافه كرد: در اين زمينه آذربايجان شرقي رتبه ششم كشوري را از لحاظ كالاهاي توليدي صادر شده بر حسب وزن و ارزش كسب نمود.

وي افزود: اين عملكرد در مقايسه با مدت مشابه سال ۹۱ از لحاظ وزن و ارزش دلاري به ترتيب ۳۹ و ۲۷ درصد رشد را نشان مي دهد اين در حالي است كه عملكرد شش ماهه صادرات كشور در مقايسه با سال گذشته از لحاظ وزن ۱۴ درصد افزايش و از نظر ارزش دلاري منفي ۱۰ درصد است.

ناظر گمركات استان گفت: همچنين در اين مدت گمرك تبريز با صادرات ۲۹۰ هزار تن كالا به ارزش ۲۹۵ ميليون دلار، يازدهمين گمرك فعال كشور در امر صادرات شناخته شد.

نوروزي ادامه داد: در رده بندي گمركات كشور در زمينه صادرات، گمرك سهلان رتبه ۱۷، گمرك جلفا رتبه ۵۲، گمرك منطقه آزاد ارس رتبه ۵۴ و گمرك مراغه رتبه ۷۰ را به خود اختصاص داد.

وي اظهاركرد: مجموع كل كالاهاي وارداتي ترخيص شده از گمركات آذربايجان شرقي در شش ماهه نخست امسال نيز ۱۹۲ هزار تن به ارزش ۴۷۲ ميليون و ۴۷۱ هزار و ۹۵ دلار است.

نوروزي ادامه داد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۳۲ درصد و از نظر ارزش دلاري ۲۳ درصد كاهش داشت كه موجب مثبت ارزيابي كردن تراز تجاري مي شود.

مديركل گمرك تبريز گفت: در اين مدت گمرك سهلان با واردات ۹۹ هزار تن كالا به ارزش نزديك به ۲۵۲ ميليون دلار هشتمين گمرك فعال كشور در امر واردات شناخته شده و از لحاظ وزن حدود ۳۱ درصد و از نظر ارزش دلاري ۲۵ درصد كاهش واردات را دارد.

نوروزي يادآوري كرد: در اين مدت گمرك جلفا نيز با واردات ۹۲.۵ هزار تن كالا به ارزش حدود ۲۲۰ ميليون دلار دهمين گمرك فعال كشور در امر واردات معرفي شده كه از لحاظ وزن حدود ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاري ۲۱ درصد كاهش در امر واردات داشت.

ناظر گمركات آذربايجان شرقي اظهار كرد: در اين رده بندي گمرك تبريز نيز رتبه ۶۳ را به خود اختصاص داده و كالاهاي وارده به اين گمرك تنها از طريق گمرك فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز و گمرك امانات پستي و در حجم كم است./س

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.