نایب رییس بانوان انجمن کشتی آلیش گفت: برای مسابقات قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان که قرار است هفته آینده در همدان برگزار شود تاکنون 10 استان اعلام حضور کرده اند که در هر 2 رده سنی شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، "نسرین شاکری فرد" اظهار داشت: دوازدهمین دوره این رقابتها به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین هفته تربیت بدنی برگزار می شود که نفرات برتر آن به اردوی تیمهای ملی دعوت خواهند شد.

وی برگزاری اولین دوره لیگ کشتی آلیش بانوان را از دیگر برنامه های این انجمن برای توسعه و گسترش این رشته در بین بانوان اعلام کرد و اظهار داشت: مراسم قرعه کشی و گروه بندی رقابتهای لیگ که قرار است بطور متمرکز برگزار شود در همدان برپا می شود و میزبان این مسابقات هم متعاقبا مشخص خواهد شد.

شاکری فرد اضافه کرد: مسابقات لیگ محل بروز استعدادهای ناب و آتیه دار است و مسلما برگزاری این رقابتها به رشد و گسترش این رشته در بین بانوان کمک شایانی خواهد کرد.

نایب رییس بانوان انجمن کشتی آلیش، حجاب بانوان کشورمان در مسابقات رسمی و برون مرزی را یک الگوی منحصر بفرد معرفی کرد و اذعان داشت: تیم کشتی آلیش بانوان کشورمان که عنوان قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی جهان را به یدک می کشد علاوه بر برتری فنی به لحاظ پوشش هم یک الگوی تمام عیار برای دیگر کشورهای اسلامی است.

شاکری‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: در مسابقات آسیایی قرقیزستان ورقابتهای جهانی قزاقستان که سال گذشته برگزار شد بانوان کشتی آلیش ایران با پوشش کاملا اسلامی بدون هیچ گونه مشکلی موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند و این وجه تمایز کشورهای مسلمان مثل تاجیکستان، مصر و... را بر آن داشت تا از این پوشش الگو برداری کنند و این شاخصه فرهنگ ورزشکاران خانم ایرانی را در عرصه های بین المللی به تصویر کشید.
برچسب ها: لیگ ، بانوان ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار