عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز گفت: آنچه که امروز می‌تواند در تحقق حماسه اقتصادی بیشترین سهم را داشته باشد، توجه به رونق تولید ملی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و حسن آباد در مجلس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 مهرماه) در نطق میان دستور خود اظهار داشت: شروع به کار دولت جدید را خدمت رئیس جمهور و دولتمردان تبریک می گویم و امیدوارم که همانگونه که دولت تدبیر و امید را شعار خود قرار داده، بر مشی اعتدال و میانه روی گام برداشته و در راه تحقق حماسه اقتصادی پس از تحقق حماسه عظیم سیاسی توسط ملت ایران موفق و پیروز باشد.
 
وی در ادامه افزود: اما باید این نکته را یادآور شد که همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمی است که امروز مسئولان و وزیران بخواهند همه چیز را به تحریم گره بزنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: بیش از 70 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت و ناهماهنگی‌هاست که لزوم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و در کل ارتقاء مدیریت بخش عمومی را می‌طلبد.
 
بیاتیان اظهار داشت: از دولت جدید انتظار داریم سعی و تلاش وافر خود را در عرصه دیپلماسی و حقوق حقه ملت ایران و جمهوری اسلامی در برابر زیاده‌خواهی غرب به کار انداخته و بنابه فرمان رهبر معظم انقلاب، مذاکره براساس نرمش قهرمانانه حول محور حکمت، عزت و مصلحت را برای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی به کار بندد.
 
وی ادامه داد: آنچه که امروز می‌تواند در تحقق حماسه اقتصادی بیشترین سهم را داشته باشد، توجه به رونق تولید ملی با کمک به بنگاه‌ها، کارخانجات، شرکت‌های تولیدی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و غیر ضروری، تامین سرمایه در گردش، حذف بخشنامه‌های دست و پاگیر بانکی و پرهیز از اظهارنظرهای غیر کارشناسی و احساسی مسئولان اقتصادی مانند اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در چند روز اخیر باعث تلاطم مجدد در بازار طلا و ارز شد و نگرانی مردم و خوشحالی دلالان و واسطه‌ها را رقم زد، لذا هماهنگی و سیستمی عمل کردن در راستای کمک به رونق تولید ملی ضروری است و مسئولان نباید ناتوانی و ناهماهنگی خود را ناشی از تحریم‌ها بدانند.
 
نماینده مردم بیجار و حسن آباد در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: وضعیت نابسامان قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم، بذر و سوخت مشکلات فراوانی را برای کشاورزان به وجود آورده است، امروز در فصل کاشت، کود فسفات نایاب شده و آنچه وجود دارد، در بازار سیاه و قیمت های نجومی است که در توان کشاورزان برای خرید نمی باشد.
 
وی ادامه داد: علی رغم تذکرات و تاکیدات فراوان، متاسفانه هنوز کشاورزان برای تهیه سوخت مورد نیاز خود، روزها و هفته‌ها آواره اداره ها و سایت‌ها شده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا لازم است هرچه سریعتر نسبت به صدور کارت سوخت برای کشاورزان اقدام گردد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: همچنین علی رغم وعده‌ها و شعارها در خصوص خودکفایی در تولید گندم، باید گفت: که به علت ضعف در تحقیقات و ترویج کشاورزی و تعطیلی این کار در سالهای گذشته متاسفانه به ترویج کشاورزی توجه نشده و کشاورزی مانند گذشته به صورت سنتی اداره می‌شود و هیچ توجهی به کشاورزی علمی  و پیشرفته نشده است که امیدواریم این مهم نه در شعار بلکه در عمل در این دولت عملی گردد.
 
بیاتیان خطاب به وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی اظهار داشت: از این دو وزیر می‌خواهم نسبت به پرداخت یارانه به کشاورزان به صورت تسهیلات، کم بهره برای خرید ماشین آلات به بهره برداران واقعی کمک کنند.
 
وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وضعیت نابسامان مسکن مهر و سرگردانی مردم و قراردادهای ضعیف و اجرا نشده و عدم توجه به زیرساخت های لازم مانند فضاهای خدماتی، آموزشی، درمانی ، مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده که می‌طلبد نسبت به رفع این مشکلات اقدام فرمایید.
 
نماینده مردم بیجار و حسن آباد اظهار داشت: در سال‌های گذشته زمین‌های تفکیک شده به مردم شهرستان بیجار واگذار گردید، ولی امروز اعلام شده این زمین‌ها جزء اراضی ملی است و مردم بلاتکلیف مانده‌اند که این اقدام عاجل وزیر راه و شهرسازی را می‌طلبد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، صنایع ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار