رئیس تیم بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل در سوریه گفت که این تیم ممکن است پیش از پایان ماموریت فعلی‌اش در روز دوشنبه نتواند همه مکان‌هایی که ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در آنها وجود دارد، بازرسی کند اما امکان یک ماموریت تحقیقاتی جدید وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، "آکی سلستروم"، رئیس تیم بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل در سوریه به این خبرگزاری گفت: سفر فعلی این تیم به سوریه قابل تمدید نیست اما امکان ‌آنکه یک بازرسی جدید مورد بررسی قرار بگیرد، وجود دارد.
سازمان ملل اعلام کرده تیم بازرسان تسلیحات شیمیایی این سازمان به بازرسی هفت مکان احتمالی در سوریه که در آنها سلاح‌های شمیمیایی استفاده شده، خواهد پرداخت.
با وجود این به گفته سلستروم با توجه به محدودیت‌های زمانی تیم بازرسان باید تصمیم بگیرد که کدام محل‌ها را از بین آنها می‌تواند بازرسی کند و در کدام یک از آنها نمی‌تواند این کار را انجام دهد. وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
تیم بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل روز 18 اوت ابتدا به سوریه رفت و به بازدید از مرکز مکان‌ها در اطراف دمشق به منظور بررسی احتمال استافده از تسلیحات شیمیایی پرداخت. این تیم در تاریخ 30 اوت سوریه را ترک کرد و چندی بعد تایید کرد در محله غوطه در حومه دمشق از گاز سارین استفاده شده است.  این تیم 25 سپتامبر برای ماموریت بازرسی جدید خود یک بار دیگر به سوریه بازگشت.
همچنین قرار است یک تیم جداگانه دیگر از سوی سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در تاریخ اول اکتبر بازرسی‌های خود در سوریه را آغاز کند و به بازرسی زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه به منظور بررسی طرح نابودسازی آنها بپردازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار