سيد جعفر حجازي شنبه در نشست با سرمايه گذاران بخش خصوصي صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان در محل استانداري خوزستان بيان داشت: با توجه به تغييرات شرايط اقتصادي كشور در حوزه بانكي و صحبت هاي رييس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل ومذاكرات انجام شده در خلال اين سفر،اميداريم اين مذاكرات بتواند موجب بهبود وضعيت سرمايه گذاران در بخش خصوصي شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ وي اظهار داشت: با استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي مي توان به رونق اين بخش اميدوار بود و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسي آينده كشور و استان خوزستان بر اساس استفاده از بخش خصوصي برنامه ريزي شده است.
استاندار خوزستان با بيان اينكه خوزستان استاني دولتي محور است افزود: با توجه به اينكه در استان خوزستان صنايع كلان وابسته به دولت هستند تغيير جهت كاري از بخش دولتي به خصوصي نسبت به استان هاي ديگر مشكل تر خواهد بود.
حجازي گفت: تمام تلاش ما در استان اين است كه زمينه ها و بستر هاي لازم براي ورود به بخش خصوصي را فراهم كنيم .
وي بيان داشت: براي رسيدگي به مشكلات بخش خصوصي ،بايد خانه صنعت و معدن استان خوزستان با همكاري معاونت برنامه ريزي در نشستي مشكلات صنايع را بررسي كنند تا در جلسه اي تخصصي با حضور دستگاه هاي متولي امر به اين مشكلات رسيدگي شود.
استاندار خوزستان بيان داشت: در بخش فعاليت هاي ستاد صيانت نيز اعتباراتي كه در اين بخش به استان خوزستان اختصاص يافت به طور كامل به واحدهاي صنعتي استان داده شد، در حالي كه تمامي استان ها به دليل ايرادات وارد شده به اين طرح از سوي مجلس ،مجبور شدند اعتبارات ستاد صيانت را به خزانه برگشت بدهند.
حجازي با اشاره به اينكه بانك ها به وجود انباشت منابع مالي اذعان دارند ،گفت: اين در حالي است كه بانك هاي تجاري استان مي توانند تا ۸۳ درصد از منابع خود را در مصارف صرف كنند.
وي بيان داشت: همچنين برخي از توليد كنندگان در استان هستند كه مي توانند كالاهاي خود را بدون واسطه وارد بازار كنند و با اين روش قيمت واسطه در اين بين برداشته شده و اين امر به نفع توليد كننده و مصرف كننده در استان خواهد بود./س
برچسب ها: تولیدات ، داخلی ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.