مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان این‌که رتبه استان در سرانه مطالعه بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: مطالعه کتاب‌های غیردرسی فیزیکی و مجازی مردم خراسان شمالی در شبانه روز 17 دقیقه و 4 ثانیه است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  علی رحیمی در نشست شورای تحول اداری کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ مطالعه گفت: در حال حاضر هنوز با افق ایران 1404 در سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی فاصله داریم.

وی افزود: این نکته زنگ خطری است به مسئولان و نهادهای کشور تا برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کشور تلاش خود را مضاعف سازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: براساس نتایج سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی در اردیبهشت‌ماه 91، تجمیع مدت زمان مطالعه کتب غیردرسی فیزیکی و مجازی در هر روز مردم خراسان شمالی 17 دقیقه و چهار ثانیه است که 13 دقیقه و 48 ثانیه آن مربوط به کتاب‌های فیزیکی و سه دقیقه و 16 ثانیه مربوط به کتاب‌های الکترونیکی است.

وی همچنین با بیان این‌که میانگین کشوری مطالعه کتب غیردرسی 15 دقیقه و 17 ثانیه است، گفت: در خراسان شمالی میانگین مطالعه قرآن کریم 26 دقیقه و 10 ثانیه، روزنامه‌های فیزیکی 21 دقیقه و 47 ثانیه و روزنامه‌های الکترونیکی هفت دقیقه و 14 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی یادآور شد: خراسان شمالی پس از استان‌های تهران، زنجان، البرز، خوزستان و قم در جایگاه ششم کشوری از نظر سرانه مطالعه کتاب‌های غیردرسی قرار گرفته است./ج1

برچسب ها: سنجش ، تهران ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.