مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی، از صدور مجوز 45 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در استان در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در هفته جاری از طرح تفصیلی و جامع گردشگری استان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و روشنگری در خصوص ظرفیت‌های گردشگری منطقه موجب شده استان به یکی از قطب‌های مطرح گردشگری کشور تبدیل شود، اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی، آب و محیط زیست به همراه حفاظت از فرهنگ بومی و خرده فرهنگ‌ها از عوامل موثر در ایجاد گردشگری پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کلان استان در زمینه گردشگری افزود: تحقق گردشگری به عنوان محور توسعه‌ای راهکار توسعه پایدار آذربایجان‌شرقی است.

محمدی با تاکید بر اینکه در صورت دست نیافتن به این پارامترها گردشگری نیز با خطر جدی مواجه خواهد شد، افزود: در این چارچوب باید هویت شهرها و روستاها به عنوان هویت میراث فرهنگی هر منطقه برای آیندگان حفظ شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر جهش خوبی در گردشگری داشته، خاطرنشان کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی توسعه گردشگری این استان در منطقه بوده که نیازمند بسط و فعالیت بیشتر است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: در هفته گردشگری از 6 طرح عمرانی گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجموعه تفریحی اقامتی در شهرستان‌های استان بهره‌برداری خواهد شد/س

برچسب ها: سرمایه ، مجوز ، گدشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.