نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع آب منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی آذربایجان غربی شده است.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مشکل کمبود آب، صنعت آذربایجان غربی را به معنای واقعی کلمه متاثر کرده است، پس باید در راستای رفع این مشکل گام برداشته‌ و برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه با کشاورزی منافاتی ندارد، افزود: مردم منطقه به روشنی بر این موضوع وقوف کامل دارند که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه، کشاورزی منطقه از بین می‌رود، پس باید برای حفظ هر دو و آبرسانی به هر دو حوزه اقدام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی طبق اعلام مسئولان آب کافی برای به‌کارگیری در صنعت وجود ندارد، بنابراین اجرای همه طر‌ح‌های ما متوقف شده و کارخانه‌های شیر پاستوریزه تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر یک اینچ آب گاوداری هزار راسی تعطیل شده است، حال آنکه مقامات ارشد استان برای جذب سرمایه‌گذار تلاش زیادی کرده و سازمان‌های ذی‌صلاح برای تامین زمین موردنیاز تلاش مضاعفی به کار بسته‌اند ولی به دلیل کمبود آب، طرح بلاتکلیف مانده است.

قاضی‌‌پور اضافه کرد: می‌توان از طریق برنامه‌ریزی درست و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان مجرب بهترین راه‌حل‌ها را برای احیای دریاچه و حفظ کشاورزی منطقه به کار بست از طرف دیگر آب مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین کرد./س

برچسب ها: کارخانه ، ارومیه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.