طبق گزارش اورژانس کشور تعداد ماموريت هاي اورژانس كشور در هفته اول مهر سال ۹۱ در مقايسه با مهر ۹۰ حدود ۴.۸ درصد افزايش يافت و تعداد كل ماموريت هاي مربوط به تصادف هاي رانندگي در مهر ۹۱ حدود ۰.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه درسال ۹۰ بود.

آرزو دهقاني، مدير روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش ترافیک به خصوص در هفته اول بازگشایی مدارس، و جهت اطمینان خاطر والدین و دانش آموزان و امكان دسترسي سريع‌تر و سرعت‌ عمل بيشتر نيروهاي اورژانس براي ارايه خدمات به حوادث احتمالي، برنامه ریزی ها و سیاستگذاری هایی در این زمینه صورت گرفت. در این راستا ابلاغیه ای به تمامی مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ارسال گردید که بر اساس این ابلاغیه طبق روال هر سال طرح استقبال از بازگشایی مدارس در سراسر کشور با استقرار بیش از۸۰۰آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور از اول تا هفتم مهر ماه به نحو مطلوب انجام پذيرفت.

وی ادامه داد:همچنين جهت کاهش زمان حضور بر بالین مددجوویان، بیش از ۲۰۰۰ پرسنل اورژانس ۱۱۵ و نیروی امدادی در میادین و خیابانهای اصلی شهر مستقر بودند. تعداد ماموريت هاي اورژانس كشور در هفته اول مهر سال ۹۱ در مقايسه با مهر ۹۰ حدود ۴.۸ درصد افزايش يافت و تعداد كل ماموريت هاي مربوط به تصادف هاي رانندگي در مهر ۹۱ حدود ۰.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه درسال ۹۰ بود. اين در حاليست كه علي رغم افزايش حوادث، با حضور حياتي، موثر و به موقع تيم هاي امدادي از ۱۹۵۱۹۹ مورد ماموريت،‌ تعداد درمان در محل در مهر ۹۱ ،۵۹۳۵۶ بوده است. همچنين تكنسين هاي اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات درماني ۱۱۱۷۳۷ نفر را براي دريافت خدمات درماني تخصصي به بيمارستان منتقل نمودند.

دهقانی خاطر نشان کرد:علاوه بر امداد رساني به مدد جويان ،‌تكنسين هاي اورژانس ۱۱۵ ضمن توزيع اقلام آموزشي با حضور در مدارس به آموزش فرآيند امداد خواهي پرداختند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.