اعضای بدن پزشک کهگیلویه و بویراحمدی به بیماران اهدا شد

اعضای بدن پزشک متخصص کهگیلویه و بویراحمدی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دکتر جعفر امجدی‌منش، پزشک متخصص بیهوشی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دلیل ایست قلبی_تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شده بود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از تشخیص مرگ مغزی دکتر امجدی‌منش، خانواده نوع‌دوست او نسبت به عمل اهدای عضو رضایت دادند.

دکتر اورنگ ایلامی با بیان اینکه خانواده دکتر امجدی‌منش با اهدای چهار عضو او به بیماران نیازمند موافقت نموده‌اند، تصریح کرد: این عمل خداپسندانه با حضور تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انجام شد.

وی ابراز داشت: اعضای اهدایی این پزشک متخصص برای پیوند به بیمارستان نمازی شهر شیراز انتقال یافت.

ایلامی اهدای اعضای دکتر امجدی‌منش را جاودانه‌ترین کمک او به بیماران نیازمند برشمرد و اضافه کرد: خانواده این پزشک متخصص بیهوشی به اهدای دو کلیه، کبد و پانکراس او رضایت داده‌اند.

بر پایه این گزارش، با انجام این عمل خیرخواهانه، یازدهمین اهدای عضو سال 92 در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید.

وب دا ضمن تقدیر از نیت انسان‌دوستانه خانواده‌ دکتر امجدی‌منش و سایر خانواده‌هایی که تاکنون برای اهدای عضو عزیزانشان به بیماران مرگ مغزی رضایت داده‌اند، مصیبت درگذشت این پزشک متخصص را به جامعه دانشگاهی و پزشکی کشور، هم چنین خانواده محترم امجدی‌منش تسلیت می‌گوید.

 پزشکی که بعد از مرگ هم جان انسان‌ها را نجات می‌دهد/از حضور بر بالین بیمار تا افتادن به بستر بیماری

دکتر جعفر امجدی‌منش پزشک نام‌آشنایی است که نامش برای همیشه در کهگیلویه وبویراحمد ماندگار شد.

جعفر امجدی‌منش پزشکی است که سال‌های عمرش را برای کسب تحصیل و کمک به بهبودی بیماران گذراند، این‌بار آخرین نسخه‌اش از یک جنس متفاوت بود.

او سال‌ها قبل برای اهدای اعضای بدنش اعلام آمادگی کرده بود و در وصیت‌نامه‌اش نیز این اقدام نوع دوستانه را قید کرده بود ولی آن‌روزها هرگز فکر نمی‌کرد که به طور ناگهانی و هنگامی که در حال بهبود یک بیمار دیگر است، خود به بستر بیماری بیفتد و کارش به تخت و بیمارستان بیفتد.

این پزشک فقید و متخصص  بیهوشی، در طول خدمتش، هزاران بیمار را برای بهبودی، بیهوش کرد ولی این‌بار خودش برای همیشه بیهوش شد تا دستان شفابخشش از سر بیماران اتاق عمل بیمارستان امام سجاد (ع)‌یاسوج برای همیشه کوتاه شود.

در روز پزشک که چند روزی بیشتر از آن نگذشته است، جعفر امجدی‌نژاد به عنوان پزشک نمونه مورد تجلیل قرار گرفت و اکنون نیز با پیوستن به جمع اهداکنندگان عضو، نمونه شد تا قلب این پزشک با اخلاق و متخصص، در وجود چندین بیمار دیگر برای همیشه بتپد.

بدون شک نام جعفر امجدی‌منش در کهگیلویه و بویراحمد هم برای خدماتش در حوزه سلامت و نجات جان بیماران و هم برای تعهد و اخلاقش و هم برای اهدای اعضای زنده بدنش به چندین جوان نیازمند، فراموش‌ناشدنی است.

در حوالی ظهر یک روز کاری در بیمارستان امام سجاد یاسوج، قلب یک ناجی در اتاق عمل از تپش ایستاد تا  قلب مهربانی‌ها و عطوفت‌ها همچنان بتپد.

ساعت 11 صبح 31 شهریور مقارن با نخستین روز هفته دفاع مقدس و در حال انجام وظیفه، دکتر امجدی‌منش دچار عارضه قلبی می‌شود.

همه همکاران و هم‌رزمانش در سنگرهای سلامت مردم این‌بار برای نجات یک نفر از جنس خودشان بسیج می‌شوند ولی گویا تقدیر این هم‌‌رزم جور دیگری رقم خورده و مرگ مغزی پایان غم‌باری است برای یک عمر تلاش و مجاهدت علمی و پزشکی او.

امجدی‌منش از محل خدمت‌های انسانی‌اش در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به بیمارستان شهید بهشتی برده می‌شود و روی تخت‌هایی که سال‌های عمرش را با آن‌ها گذرانید، بستری شد؛ قامت استوار یک پزشک در خدمت به بیماران در پای تخت‌های بیمارستان این‌بار روی تخت بستری، آرام می‌گیرد.

جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک پزشک متعهد و متخصص را از دست داده ولی کار پزشکان و نجات جان انسان‌ها و کمک به سلامتی افراد، تعطیل‌‌بردار نیست.

فداکاری‌ها و ایثارهای این پزشک جوان در کهگیلویه و بویراحمد بدون شک در وجود چندین جوان دیگر که جانشان را با اعضای بدن دکتر امجدی‌منش هدیه گرفتند، ادامه خواهد داشت.

به گزارش وب‌دا، بعد از مرگ مغزی دکتر امجدی‌منش، در شامگاه چهارشنبه و بعد از چهار روز در سوم مهرماه، دو کلیه، کبد و پانکراس آن پزشک فقید توسط گروه تخصصی پیوند اعضا به نیازمندان اهدا شد./ح
برچسب ها: اهداعضو ، کما ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار