مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در استان چهارمحال و بختیاری اجتناب کنند.

داوود شیوندی، با بیان ماده 120 قانون کار جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از نیروی کار داخلی و اشتغال افراد بیکار و ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه افزود: اتباع بیگانه غیرمجاز نمی توانند در ایران به ویژه برخی از شهرها و استان ها مشغول به کار شوند.
وی گفت: براساس ماده 120 این قانون، کارفرمایان مکلفند پیش از عقد قراردادی که موجب استخدام اتباع بیگانه می شود، نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه جویا شوند.
شیوندی تصریح کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار یا افرادی را که مدت اعتبار پروانه کار آنها منتفی شده، به کار گمارند یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنان قید شده بپذیرند لازم است مراتب را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شرایط و امکانات، کارفرمایی که بدون مجوز این اداره کل نسبت به به کارگیری تبعه خارجی اقدام کرده است، به ازای هر روز تا پنج برابر حداقل دستمزد روزانه (875 هزار و 811 ریال ) جریمه شده و در صورت تکرار به مجازات حبس از91 تا 180 روز محکوم می شوند.
وی تاکید کرد: به کارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز در واحدهای صفی، تهیه و توزیع مواد غذایی، میوه و تره بار، مزارع کشاورزی و باغ ها جرم محسوب شده و در صورت تخلف با فرد خاطی برابر قوانین و مقررات برخورد می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.