تمركز چاپخانه‌ها در يك مكان واحد هم براي واردكنندگان، مشتريان و توليدكنندگان، كار مثبتي است.

"محمد اسماعيل شعشعاني"(وارد كننده تجهيزات چاپ) در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در خصوص راه‌اندازي شهرك‌هاي صنعتي چاپ گفت: روند پيشرفت شهرك‌هاي صنعتي بسيار اميدواركننده است و در حال حاضر شهر قم بيشترين سرعت را در اين عرصه داشته است و براي تهران نيز شهرك شمس‌آباد در نظر گرفته شده است. تمام چاپخانه‌داران در اين طرح ثبت‌نام كرده‌ايم كه يا زميني در اختيار چاپخانه‌داران قرار مي‌دهند و يا خود چاپخانه‌داران بايد دست به احداث سوله‌اي براي كارشان بزنند.

وي افزود: اين روند براي تمامي دست‌اندركاران حوزه چاپ و نشر مؤثر است زيرا تمركز امكانات و تجهيزات و چاپخانه‌ها در يك مكان واحد هم براي واردكنندگان، مشتريان و توليدكنندگان كار مثبتي است.

وي ادامه داد: در تهران به دليل بالا بودن ارزش ملك، چاپخانه‌ها، در مكان‌هاي كوچكي مشغول به كار هستند كه در شهرك‌هاي صنعتي در فضاي بزرگ‌تر به راحتي فعاليت مي‌كنند و مشتريان نيز مي‌توانند بدون اتلاف وقت، محصولاتي با قيمت مناسب و كيفيت بهتر سفارش دهند.

وي از افزايش روزافزون دستگاه‌هاي مدرن در صنعت چاپ خبر داد و گفت: ما در گذشته دستگاه‌هايي به نام ماشين ظهور زينك را كه براي ظهور فيلم و زينك مورد نياز بود را توليد مي‌كرديم كه با ورود دستگاهي به نام پلي استر كه روند توليد زينك را انجام مي‌دهد  باعث حذف امور پيش از چاپ شد.

به طوريكه چاپخانه‌داران در گذشته نيازمند ليتوگراف بودند اما با ظهور و ورود اين دستگاه ليتوگرافي‌هاي زيادي از صحنه خارج شدند و در تعداد كارگران و هزينه توليد و وقت صرفه‌جويي شده است.

وي در ادامه افزود: با گسترش و ورود دستگاه‌هاي مدرن چاپ امروز چاپخانه‌هايي كه داراي امكانات مالي وسيع‌تر و تجهيزات به روزتري باشند از قدرت جذب كار و سفارش بيشتري برخوردارند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: با ورود تكنولوژي جديد و ماشين‌هاي مدرن چاپ،‌ سيستم‌هاي سنتي و زمان بر قديم رو به تعطيلي هستند و با رشد فرهنگي و افزايش تعداد ناشران، مجله‌ها و روزنامه‌ها نياز به بروزرساني تجهيزات بيش از پيش احساس مي‌شود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار