فرهاد عیسی پور دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی موفق شد با تحقیق و روش علمی 2 درخت موز را در باغچه 2 مترمربعی حیاط منزل به رغم شرایط نامناسب آب و هوایی به ثمر برساند .

فرهاد عیسی پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه آب و هوای سیرجان برای پرورش درخت موز مناسب نیست گفت : از پارسال کار تحقیقاتی خود را با کاشت نهال موز در باغچه منزل آغاز کرده است .

وی خاطرنشان کرد : با کنترل دما ، رطوبت ، نوع خاک و کود ،تغییر ژنتیک و جلوگیری از تاثیر گذاری تند بادهای امسال ،این کار تحقیقی نتیجه داد و این درختان به بار نشستند .

این دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی دانشگاه سیرجان خاطرنشان کرد : در صورت حمایت مالی و در اختیار گذاشتن زمین مناسب از سوی مسئولان قادر به پرورش موز در آب و هوای سیرجان در سطح وسیع است .

مهندس محمد معتمدی استاد دانشگاه در رشته کشاورزی نیزضمن با اهمیت خواندن این کار علمی و پژوهشی گفت : زمینه پرورش میوه موز در شرایط آب وهوایی سیرجان بسیار سخت است اما با تلاش این دانشجو باید قبول کرد پرورش موز در محیط باز و با هوا ، خاک و دمای سیرجان یک پدیده نادر است .

ژاله کورکی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور سیرجان هم گفت : هیئت علمی این دانشگاه از توسعه این طرح حمایت خواهد کرد ./س

برچسب ها: درخت ، موز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.