بیستمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، معاونان و مدیران این نهاد قضائی و همچنین جمعی از مدیران و مسوولان اجرایی و قضایی در شهر اراک استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در مراسم افتتاح این دفتر نمایندگی در اراک گفت: دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و با هدف تسهیل امور مردم در ثبت و طرح شکایات خود از دستگاه های اجرایی در استان‌ها افتتاح می شود.

وی گفت: دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها وظیفه معاضدت قضایی و ارشاد مراجعه کنندگان و دستگاه‌های اجرایی، اخذ درخواست و دادخواست از سوی شاکیان، اطلاع رسانی به شاکیان از آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اجرای احکام صادره در دیوان را عهده دار هستند.

وی با بیان این که ثبت دادخواست در نمایندگی دفاتر استانی دیوان با حضور در دفتر مرکزی در تهران تفاوتی نمی‌کند، گفت: با راه اندازی دفاتر استانی از تردد شاکیان در حد فاصل استان خود به تهران جلوگیری می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در ادامه از ثبت دادخواست ماهانه حدود 10 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری کشور خبر داد و گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم به زمان پاسخ دستگاه‌های اجرایی به شکایات واصله بستگی دارد.

وی خاطرنشان كرد: افتتاح دفاتر استانی دیوان این امکان را فراهم کرده  است تا شاکیان پرونده‌ها از طریق این دفاتر روند رسیدگی به پرونده های خود را دنبال کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار