سفیر ترکیه در ایران بر گسترش تنوع محصولات صادراتی از ایران به ترکیه تاکید کرد و گفت: صادرات از ایران به ترکیه نباید تنها به نفت خام و گاز طبیعی محدود شود بلکه سایر محصولات با تنوع زیاد در فهرست کالاهای صادراتی نیز قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبر نگاران ،ˈاومیت یاردیمˈ گفت: گام های بسیار خوبی در پنج سال اخیر برای تقویت و توسعه روابط بین دو کشور ایران و ترکیه برداشته شده است که باید این روابط را بیشتر و بهتر گسترش دهیم.
وی افزود : مسوولان و مقامان ایران و ترکیه معتقدند حجم فعلی مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور کافی نیست و باید بیشتر افزایش یابد.
وی با تاکید بر افزایش سطح مبادلات دو کشور به نزدیک 35 میلیارد دلار در سال، گفت: هم اکنون این مبادلات پایین است و در سال جاری نیز افت داشته که باید با توسعه و تقویت روابط تجاری و بازرگانی به برنامه مد نظر برسیم.
وی گفت: آنچه برای مسوولان دولت ترکیه مهم است گسترش روابط در تمام زمینه ها با ایران است و تلاش می کنیم با برنامه ریزی دقیق در این راه گام برداریم.
وی مهمترین هدف سفر خود به استان کردستان را شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های این استان در زمینه های مختلف دانست و گفت: مراودات دو کشور ایران و ترکیه نباید تنها به بحث صادرات و بازرگانی محدود شود بلکه در سایر حوزه ها نیز با شناخت ظرفیت ها در راستای توسعه مناسبات گام برداریم.
ˈاومیت یاردیمˈ همچنین تاکید کرد: ترکیه برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی محدودیتی قائل نمی شود اما برای بحث و بررسی در زمینه همکاری های سرمایه گذاری باید فعالان بخش های اقتصادی و بازرگانی دو کشور نشست های مشترک متعددی برگزار کنند./س

برچسب ها: صادرات ، محدود ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.