نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوه انتخاب وزرا از سوی رئیس جمهور که از بین افراد پیش کسوت انتخاب شده گفت: استاندار جدید آذربایحان غربی فرصتی برای آزمون و خطا ندارد.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با تشریح اهمیت انتخاب استانداری کارآمد و آزمون پس داده برای آذربایجان غربی اظهار کرد: بعد از تغییر دولت و با روی کار آمدن دولت جدید افراد تازع نفس و همسو با دولت جدید روی کار می آیند و این روند متاسفانه فقط در کشور ما اتفاق می افتد در حالی که درکشور های توسعه یافته فقط رئیس دولت تغییرمی یابد.

وی گفت: تا کنون فقط 2 استاندار در کشور معرفی شده است و بنا به اعلام وزارت کشورچند استاندار در پست استانداری باقی می مانند.

علیپور افزود: برای گزینش استاندار جدید آذربایجان غربی تعداد زیادی در افکار عمومی مطرح شده اند برخی ها بر اساس جریانات سیاسی نامزد شده‌اند و برخی دیگر بنا به تمایل شخصی داوطلبانه اعلام نامزدی کرده‌اند در حالی که یک نفر برای این مقام انتخاب خواهد شد و مهم است این یک نفر چه ویژگی های داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی موقعیت متفاوتی نسبت به دیگر استان ها دارد در انتخاب استاندار آینده باید حساسیت این منطقه لحاظ شود.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن استان بحث امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اشرافیت استاندار جدید به این مسائل حائز اهمیت است.

علیپور خاطر نشان کرد: رئیس دولت یازدهم درانتخاب وزرا مشخص کرد که فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و این موضوع در مورد انتخاب استاندار نیزمطرح است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استاندار جدید آذربایجان غربی با در نظر گرفتن ظرفیت ها و پتانسیل های این استان باید استانداری مدیر، مجرب، شجاع و کاردان باشد و حداقل چند پست مدیریتی را تجربه کرده باشد تا بتواند حساسیت های استان را درک و بر اساس آن حرکت کند.

علیپورافزود: داشتن دیدگاه های سیاسی بلند و سوابق اجرایی مطلوب از لازمه ها و معیارهای انتخاب استاندار جدید است.

وی گفت: آذربایجان غربی با در نظر گرفتن استان های دیگر دارای زمینه های توسعه و پیشرفت است ولی نتوانسته ایم از فرصت ها و اعتبارات کشور برای رشد و توسعه استان بهره بگیریم و این موضوع سبب شده این منطقه در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در دولت های گذشته شاهد بودیم که همواره استاندار با برخی از مقامات استانی مشکل و اختلاف نظر داشت این موضوع باید مد نظرقرار گیرد و درانتخاب استاندار جدید شخصی همسو و همفکربا مسئولان و مقامات استان انتخاب شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استاندار بومی و غیربومی از این جهت مورد اهمیت است که استاندار بومی به شهر و استان خود احساس تعلق خاطر بیشتری دارد و نقاط ضعف و قدرت استان را می داند و بر اساس آنها تصمیم می گیرد.

حضور دارند که از نظر آنها در بخش‌هایی از بودجه از جمله منابع و اوراق مشارکت مسائل مشکوک‌الوصولی وجود دارد که بهتر است اصلاح شود. همچنین در این جلسات در مورد چگونگی اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها و سایر مسائل اقتصادی نیز صحبت خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.