آموزش راه‌حل‌هاي كنترلي درد زايمان به زنان باردار، برجسته كردن نقش ماماها در انجام مراقبت‌هاي دوران بارداري و تعديل تعرفه‌هاي زايماني در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار بسيار موثر است.

مريم ذاكري حميدي، دكتراي بهداشت باروري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زايمان طبيعي بهترين و كم عارضه‌ترين روش زايماني است ولي امروزه به علت تغييرات فرهنگي و اجتماعي و عدم آگاهي كافي از ماهيت زايمان ما اغلب زنان از درد زايمان گريزان بوده و تمايل به سزارين دارند.

وي گفت: با شناخت علل تمايل زنان باردار به زايمان طبيعي و تقويت آن مي‌توان جامعه را به سمت باورهاي مثبت نسبت به زايمان طبيعي،‌ افزايش آمار زايمان طبيعي و ارتقاء سلامت مادران هدايت كرد.

حميدي تصريح كرد: كنترل افزايش زايمان سزارين با ارايه اطلاعات كافي در مورد انواع زايمان‌ها، بيان معايب و مزاياي آنها و آموزش راه‌هاي كنترل دوره زايمان به زنان باردار در طي دوره قبل از زايمان در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار بسيار مفدي است.

وي خاطرنشان كرد: برجسته كردن نقش ماماها در انجام مراقبت‌هاي دوران بارداري و تعديل تعرفه‌هاي زايماني از ديگر  عواملي است كه در انتخاب زايمان طبيعي زنان باردار بسيار مفيد است و باورهاي آنها را به شدت تحت تاثير قرار مي‌دهد./ح
برچسب ها: تعرفه ، زایمان ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار