مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «خداشناسی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد روحانی با اشاره به کتاب خداشناسی اظهار کرد: فصل نخست این کتاب دارای عنوان ارزش و اهمیت شناخت خداوند است که نویسنده در این فصل کوشیده تا اهمیت شناخت در قرآن، نکوهش بر بهره نگرفتن از ابزارهای شناخت، نقش شناخت در چارچوب نگرش دینی و ضرورت شناخت خداوند را تبیین کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم دارای عنوان راه‌های شناخت خداست که ابتدا مفهوم شناخت خدا طرح‌ریزی شده و سپس به قرآن و شناخت حصولی و حضوری خدا و خداجویی فطری و خداپرستی فطری اشاره شده است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: فصل سوم دارای عنوان توحید است که نویسنده در این فصل مفهوم و مراتب توحید که حقیقت و حد نصاب توحید، توحید ذاتی، صفاتی و الهی را طرح بحث کرده است.

وی یادآور شد: فصل چهارم کتاب خداشناسی دارای عنوان حد شناخت خداوند است که در این فصل مقوله اجمالی حد شناخت حصولی خدا و حد شناخت حضوری خدا تبیین شده است.

روحانی ادامه داد: فصل پنجم و ششم کلیات افعال الهی یک و دو است که میزان درک حقیقت فعل خداوند، سازگاری آفرینش، تدبیر خدا و قدرت خدا و امور محال بررسی شده است.

وی تصریح کرد: فصل هفتم هدف افعال الهی عنوان دارد که مفهوم هدف، انواع هدف، تفاوت هدف انسان و خداوند و هدف از آفرینش جهان و انسان در این فصل مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب دربردارنده مطالبی از اساسی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین مسائل زندگی بشر است گفت: موضوع شناخت خداوند و مسائل مربوط به آن مهم‌ترین دغدغه انسان‌های مومن به شمار می‌رود و از جمله دل‌مشغولی‌هایی است که پیوسته بشر را به خود مشغول داشته است.

روحانی خاطرنشان کرد: این کتاب برگرفته از آیات قرآنی به همراه بیانی روشن و گویاست و قالب‌های دقیق علمی و فلسفی در فصل‌های این کتاب ارائه شده، ولی برای غنای بیشتر مطالب این کتاب باید به تفسیرالمیزان مراجعه شود.

وی یادآور شد: اصل مباحث این کتاب برگرفته از بخش خداشناسی کتاب معارف قرآن آیت‌الله مصباح‌یزدی است که با تلخیص و ویرایش جدید منتشر شده است.

کتاب خداشناسی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی تالیف شده و در هفته آینده با تیراژ هزار عدد و قیمت 4 هزار تومان در 144 صفحه به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) وارد بازار نشر می‌شود./س
برچسب ها: قم ، کتاب ، خدا ، شناسی ، انتشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.