رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: رزمندگان با الهام از فرهنگ عاشورا و توسل به سالار شهدا در جبهه حضور پیدا کردند، دفاع مقدس ما تکرار کربلای اباعبدالله الحسین در ایران بود .

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نخستین همایش تجلیل از حماسه سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران با طرح دو پرسش مبنی براینکه چرا ما هفته دفاع مقدس را گرامی داریم و وظیفه دینی ما در قبال دفاع مقدس چیست سخنان خود را آغاز کرد.  
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب به دلیل ماهیت ضد استکباری اش مورد بغض و کینه ضد اسلام و قدرت های استکباری جهان قرار گرفته است.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: با وجود توطئه های دشمن برای نفوذ و انحراف وحدت مردم و رهبری پیامبرگونه امام(ره) تمامی این توطئه ها با شکست مواجه شده است به همین دلیل دشمن راهبردهای خصمانه خود را تغییر داده اند.
 
وی ادامه داد: دشمن پس از آزمون صدها راهکار برای مقابله با ایران جنگ را در دستور کار خود قرارداد.  
 
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به قدرت های شرق و غرب اظهار داشت: در آن دوران اگر چه دو قدرت شرق و غرب که سراسر جهان را به سلطه خود درآورده بودند و در همه عرصه ها با هم با جدیت در رقابت بودند اما در مقابله با انقلاب اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی سرمی داد فقط و فقط با قدرت خدا و پشتیبانی مردم بود این ها با هم متحد شدند و با تحریک صدام دیکتاتور جنگ گسترده ای را علیه ملت ایران به کار بردند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: در 31 شهریور 59 با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی به شهرهای غرب و جنوب غرب جنگ 8 ساله آغاز شد، که باید درود بفرستیم بر کلیه رزمندگان که در آن دوران با قدرت جواب دشمن را دادند.
 
وی افزود: متاسفانه امروز صحبت از اولین روزهای جنگ و سال های آن کم رنگ شده است، ارتش نقش بسیار مهمی در سال اول جنگ داشت نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی عراق را طوری مورد هدف قرار داد که این نیرو تا پایان جنگ نتوانست سازماندهی خود را به دست بیاورد.
 
حجت الاسلام آل اسحاق بااشاره به نقش نیروی زمینی در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: نقش پررنگ نیروی  زمینی در هشت سال دفاع مقدس به گونه ای است که توانست مانند سدی در برابر دشمنان ایستادگی کند در حالی که جنگ بر ما تحمیل شد که تنها 19 ماه از انقلاب می گذشت و ما مسئول سازمان دهی کشور و حل مشکلات بعد از تغییر نظام سیاسی کشور بودیم.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: صدام در مقابل تلویزیون قرارداد 1995 را پاره کرد و با این اقدام او جنگ آغاز شد و آن ها در خوزستان برنامه های زیادی داشتند که از جمله این بود که نام این استان را عوض کنند هم چنین شهردار و بخشدار را برای برخی از استان ها تعیین کرده بودند.
 
وی افزود: صدام در طول جنگ همواره مورد حمایت سیاسی و پشتیبانی های اقتصادی و تسلیحاتی کشورهای زیادی قرار گرفت تمام شرق و غرب و دنیای عرب از هیچ کمکی در برابر صدام دریغ نمی کردند.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های ملت ایران بیان کرد: نیروهای ارتش، سپاه، جهادسازندگی وغیره برگ زرینی بر افتخارات مردم افزودند و علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان دستاوردهای عظیمی را برای انقلاب به وجود آوردند.  
 
حجت الاسلام و المسلمين آل‌هاشم با تاکید براینکه جنگ صدمات مالی فراوانی برای کشور به وجود آورد افزود: علاوه بر آن که جنگ صدمات فراواتی را به همراه داشت که پیامدهای مثبتی نیز داشت که این پیامدها موجب خلق ارزش های اسلامی و انسانی شد.  
 
وی اضافه کرد: چرا ما باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم، صدام و دشمنان با چه هدفی این جنگ را آغاز کردند در پاسخ به سوال باید گفت که اولین هدف آنان براندازی نظام بود، تصرف خاک ایران اسلامی به ویژه مناطق حساس همانند خوزستان، تجزیه کشورمان، تسلط بر نفت خاورمیانه، جلوگیری از صدور فرهنگ انقلاب از دیگر اهدافی بود که صدام به کشورمان حمله کرد.  
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک گفت: سفر رئیس جمهورمان به نیویورک به گونه ای بود که رئیس جمهور آمریکا درخواست ملاقات با کشورمان را کرد، آیا این عزت، افتخار و اقتدار به برکت خون شهدای دفاع مقدس نیست؟ پس لازم است هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم.  
 
وی با اشاره به حفظ ونشر آثار شهدا افزود: یکی از وظایف ما این است که با کسانی که در جبهه بودند به ثبت و ضبط خاطرات آن ها بپردازیم چرا که دفاتر زرین خاطرات رزمندگان راویان زنده دوران حماسه و ایثارند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی می گفت ارتش و سپاه یک ارتش الهی هستند لذا باید بدانیم که برای آن که خود را به اثبات برسانیم نباید دیگران را نفی کنیم و باید همدل باشیم.  
 
نماینده ولی فقیه در ارتش اظهار داشت: رزمندگان با الهام از فرهنگ عاشورا و توسل به سالار شهدا در جبهه حضور پیدا کردند، دفاع مقدس ما تکرار کربلای اباعبدالله الحسین در ایران بود لذا ما باید از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان تجلیل کنیم.  
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: ما امروزه به فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم و باید آن را در تمام زوایایی زندگی مان بگنجانیم چرا که دفاع مقدس مانند دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ، عقیدتی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار