معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طبق تاکید رئیس‌جمهور همکاری صمیمانه و به دور از هرگونه حاشیه و تعامل حداکثری با تمام قوا جزو برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری امروز بعدازظهر در اولین نشست معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور که در این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: پس از برگزاری انتخابات سال جاری موجی از امید و آرامش در تمام ابعاد کشور فراگیر شد.  
 
وی افزود: با توجه به اینکه اتفاق ویژه‌ای در عرصه مدیریت به ویژه در حوزه اقتصاد رخ نداد، اما آرامش و امید در سیما و زندگی مردم جاری شد.  
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند با تدبیر و امید از این نعمت به وجود آمده پاسداری کند، اضافه کرد:‌ وظیفه تمام معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی آن است که رویکرد جدید دولت تدبیر و امید را از نگاه ویژه خود نشان دهند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری با بیان اینکه بسیاری از عناصر کلیدی دولت یازدهم پارلمانی و فرزند مجلس بودند، اظهار داشت: تحقق این مهم می‌تواند نقطه عطفی میان دولت و مجلس باشد، زیرا دولت جایگاه و مقتضیات مجلس را کامل می‌شناسد و با آن آشنایی کامل دارد.  
 
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور و معاون اول و برخی از وزرا و دیگر معاونان سابقه چندین ساله در نمایندگی از مجلس را دارند که تمام این موارد می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در تعامل هر چه بهتر این دو قوه داشته باشد.  
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تاکیدات دکتر روحانی در جلسات دولت گفت: طبق تاکید رئیس‌جمهور همکاری صمیمانه و به دور از هرگونه حاشیه و تعامل حداکثری با تمام قوا جزو برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری اظهار داشت: مجلس مرکز قانون‌گذاری بوده و دولت مجری مصوبات مجلس است.  
 
وی خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب قوانین و برنامه‌های توسعه و بودجه سالانه سطح دولت را مشخص می‌کند.  
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به شدت خود را پایبند به قوانین می‌داند، بیان داشت: دولت به هیچ وجه نادیده گرفتن قانون را در هر سطحی که باشد نمی‌پذیرد، زیرا اگر دولت قانونی را ناقص و ناصحیح بداند باید با توجه به قانون و رعایت آن اصلاح قانون را از مجاری قانونی پیگیری کند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری با اشاره به نظارت مجلس و دستگاه‌های نظارتی بر فعالیت‌های دولت تصریح کرد: دولت بسیار خوشحال خواهد بود که نمایندگان مجلس نظارت قانونی خود را در رفتار و اجرای قوانین اعمال می‌کنند.  
 
وی افزود: طبق تاکیدات رئیس‌جمهور تمام معاونان پارلمانی باید در جهت هم‌افزایی و پیشبرد اهداف دولت پیش بروند زیرا در این میان وزرای دولت باید طبق برنامه ریزی خود حداقل یک روز خود را در مجلس حاضر شوند و به سوالات و پیشنهادات نمایندگان پاسخ دهند.  
 
گفتنی است در ادامه این نشست نیز سخنان کارشناسی درباره ادغام دو معاونت سرمایه انسانی و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور به منظور، تاسیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد.  

انتهای پیام/  
برچسب ها: انصاری ، نشست ، پارلمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار