کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان گفت:دفاع مقدس سند ملی ما است و به همین دلیل تولیدات ما در این ژانر نباید ساختاری آبکی داشته باشند .

اصغر توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت : نبود سوژه جدید و جذاب بایث شده تا سینمای دفاع مقدس حول محور تکرار گردش داشته باشد . برای هرچیزی نیاز به اتاق فکر هست که به سینماگران ما سوژه های جدید و خاصی را بدهد ، تا آنها بر اساس آن سوژه ها فیلم بسازند .

وی افزود : از سوی دیگر نویسندگان ما هم متاسفانه در این زمینه فعال نیستند چون دفاع مقدس جواب نداده به خاطر اینکه تهیه کننده سرمایه گزاری نمی کند چون به لحاظ مادی بیشتر آثار سینمای جنگ در زمان اکران در سینماهای کشور جواب مالی نداد .زیرا احتمال فروش آنها کم است و بازگشت سرمایه در ابهام قرار دارد .این کار ها را در تمام دنیا رسم است که حمایت میکنند و دولت و ارگان های مختلف نیز در این بحث وارد می شوند .

این کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان تصریح کرد :طبیعتا اگر دولت و ارگان های نظامی از تولیدات سینمای دفاع مقدس حمایت کنند ما در آینده شاهد خلقکار های شایسته خواهیم بود در غیر این صورت رونقی نمتوان دید . ما باید فیلمی بسازیم که ابعاد مختلف جنگ را نمایش دهد .ولی متاسفانه در این راستا سینماگران ما امکانات لازم را در اختیار ندارند و به همین خاطر فیلم ضعیف تولید می شود .

توسلی اظهارداشت:اگر می خواهیم در فاز جدید سینمای دفاع مقدس فیلم بسازیم باید از توپو تانک و افکت فاصله بگیریم .و زوایای دیگر جنگ را به تصویر بکشیم .پشت جبهه را در بخش جنگ و خانواده را در قالب فیلم بیان کنیم .در تمامی دنیا مرسوم است که حکومت ها بروی این فیلم ها سرمایه گزاری می کنند .تا فیلمی پایدار ساخته شود که در آینده از آن بتوانیم در زمینه فرهنگی استفاده کنیم ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.