رئیس ستاد سوخت کشور از اجرا گذاشتن ضمانتنامه یک خودرو ساز متخلف که به تعهدات خودعمل نکرده بودخبرداد.

شفیع درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین ، خودرو سازهای مختلفی از دو سال قبل طرف قرار داد با ستاد سوخت بودند که متاسفانه در این بین یکی از خودرو سازان طرف قرار داد به تعهدات طرف خود عمل نکرد و پس از دو سال هیچ نتیجه اجرایی برای ناوگان نوسازی حمل و نقل کشور نداشت.

رئیس ستاد سوخت کشور تصریح کرد: این خودرو ساز علی رغم دریافت مبلغ پیش پرداخت و تمدید چندین باره قرار داد خود این شرکت  به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و ستاد سوخت کشور نیز براساس مفاد قرارداد، ضمانت نامه این شرکت به اجرا گذاشته شد و مبلغ پرداختی بابت پیش پرداخت از این شرکت باز پس گرفته شد.

وی اظهار داشت مبلغ پیش پرداخت بابت اجرایی کردن این طرح از طریق دولت به عنوان کمک به این شرکتها پرداخته شده است و در صورتی که حتی برخی از خودرو سازان بدون دریافت این مبلغ کار را انجام داده اند اما این خودرو ساز علی رغم دریافت این مبلغ در انجام تعهدات خود خلف وعده کرده است.

وی افزود: دو ضمانتنامه در این شرکت وجود داشته یکی به عنوان پیش پرداخت معادل 900میلیون تومان و دیگری به عنوان حسن انجام کار به مبلغ 100میلیون تومان و جمعا یک میلیارد تومان از این شرکت وصول شده است و این مبلغ در حال حاضر اصل پول است که برگردانده شده و در تلاش هستیم جرائمی برای ضررهای ناشی از تاخیر را نیز برگردانیم.

شفیع در ادامه اظهار داشت: این شرکت حتی هیچگونه ثبت نامی را انجام نداده و تنها در حد اسم بوده و نه خودرویی اسکات شده و نه رقمی بابت آن پرداخت شده و البته خوشبختانه در این زمینه مشکلی برای مردم وجود نداشته است.

وی با اشاره به دیگر خودرو سازان طرف قرار داد نوسازی ناوگان حمل و نقل افزود: در مورد خودرو سازان سبک مربوط به سواری ها تا کنون مشکل خاصی وجود نداشته و خودرو سازان به تعهدات خود عمل کرده اند و در خصوص تاکسیداران نیز مشکل چرخه اسکات و نوسازی است که در حال حاضر متوقف شده است.

شفیع با اشاره به یکی از شرکت های خصوصی متخلف در این زمینه افزود: تنها پرونده ای که مربوط به یکی از طرفین قرار داد با ستاد سوخت بوده و از مردم بابت آن مبلغی دریافت کرده در حال حاضر در حال پیگیری است اما متاسفانه در قرار داد با این شرکت پیش بینی های حقوقی لازم صورت نگرفته و دریافت ضمانتنامه انجام نشده و در حال حاضر دستمان بابت این موضوع خالی است اما از طریق محاکم قضایی رسیدگی خواهد شد و در صورت به نتیجه رسیدن از طریق منابع دیگر این شرکت مبالغ مردم بازگردانده خواهد شد.

رئیس ستاد سوخت کشور خاطر نشان کرد: در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل خودرو سازان همکاری های لازم را نداشته اند و در صورت ادامه این رویه هم به سراغ ما بقی خودرو سازان که تاکنون با آنان وارد تعامل نشده ایم خواهیم رفت و هم اینکه ظرفیت واردات خودرو را فعال خواهیم کرد و از ظرفیت که در قانون و مصوبات مجلس نیز پیش بینی شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل استفاده می کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شرکت ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار