این روزها با توجه به آغاز ماه مهر و باز شدن مدرسه ها خانواده ها حتما باید نکاتی را بدانند که سلامت کودکانشان به خطر نیفتتد.

دکتر اکبریان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان بایستی به نکاتی از جمله استفاده از کفشی که فشارهای زمین را خنثی کند و کف آن  بیش از حد نازک و انعطاف پذیر نباشد، دقت کنند.

وی افزود: دانش آموزان برای رفتن به مدرسه ، نباید از کفش های پاشنه بلند و یا کفه های بسیار صاف استفاده کنند.

اکبریان خاطر نشان کرد: کفشی که برای مدارس انتخاب می شود بایستی راحت بوده و حداکثر 2 تا 3 سانتی متر پاشنه پهن داشته باشد و بهتر است جنس پاشنه کفش ها از اسفنج فشرده و تا حدی قابل انعطاف باشد.

وی در ادامه گفت: پهنای مناسب کفش، باید نیم سانتی متر بیشتر از پهنای پنجه پای دانش آموزان باشد و جوراب تختی حوله ای موسوم به جوراب ورزشی استفاده کنند.

اکبریان گفت: دانش آموزان بایستی همراه با کفش جوراب بپوشند و بهتر است جوراب سفید رنگ که نخی است را مورد استفاده قرار دهند؛ و جوراب نایلونی که از مواد شیمیایی تولید شده مورد استفاده قرار نگیرند.

وی اذعان داشت: کفش های چرم مصنوعی برای مدارس مناسب نیستند چرا که پا عرق می کند و هوا در کفش جریان پیدا نمی کند و باعث قارچ های پوستی می شود.

وی در خاتمه به دانش آموزان توصیه کرد: کفش هایی که پنجه کفش بازی دارند و انگشت ها را بر روی یکدیگر فشار نمی دهد بسیار مناسب در پوشیدن در مدارس است و در صورتی که پنجه کفش مناسب نباشد، زیبایی انگشتان پا را از بین می برد و رشد پاها را نیز ناهماهنگ می کند./ع2

برچسب ها: کفش ، دانش ، جوراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.