رحمانی ‌فضلی گفت: گفتمان اعتدال موضوعیت و طریقت دارد به این معنا که تمام مسئولان باید اعتدال را به معنای دوری از افراط و تفریط مبنای رفتار و اعمال خود قرار دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی وزیر کشور در جلسه تقدیر و تجلیل از "علیرضا ذاکر اصفهانی" استاندار سابق اصفهان و معارفه رسول زرگرپور استاندار جدید که در سالن نقش جهان با حضور جمع کثیری از مدیران و مسؤولان استان برگزار شد، گفت : اصفهان باید موتور محرکه توسعه ملی باشد چرا که منابع این استان نشان‌دهنده رشد و توسعه مناسب استان است و می‌تواند الگویی از تجهیز منابع را به کشور ارایه دهد.

وزیر کشور گفت : این تغییر و تحول پاسخی به خواست مردم برای ایجاد تغییر بود که امیدواریم نتیجه آن برای جامعه و مردم و اسلام خیر باشد.

وزیر کشور با آرزوی توفیق برای علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار سابق اصفهان اظهار داشت: آقای زرگرپور استاندار جدید اصفهان از معرفین و معروفین و دارای سوابق موثر و درخشان است.

رحماني فضلي، زرگرپور را به لحاظ فکری انسانی معتدل دانست و افزود: وي به معنای واقعی کلمه انسانی معتدل هستند و اعتدال در مواضع سیاسی‌اش بارز است.

وي همچنین با بیان اینکه استاندار بسیار خوبی نصیب اصفهانی‌ها شده است، گفت: تمام مردم اصفهان باید کمک و یاری کنند که اصفهان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اصفهان قدرت معین شدن چند استان را دارد، گفت: اصفهان باید موتور محرکه توسعه ملی باشد چرا که منابع این استان نشان دهنده رشد و توسعه مناسب استان است و می تواند الگویی از تجهیز منابع را به کشور ارایه دهد.

وی پیشنهاد ایجاد صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری در استان اصفهان را مطرح کرد و گفت: استان اصفهان می‌تواند تمام سهام عدالت خود را تبدیل به پول نقد کرده و در این صندوق سرمایه گذاری کند.

رحماني فضلي همچنین پیشنهاد ایجاد یک اتاق فکر اقتصادی برای تجهیز منابع و ایجاد بهره وری در اصفهان را متذکر شد و ادامه داد: نهضت ملی برای کاهش هزینه و مصرف در استان اصفهان ایجاد شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه زرگرپور خارج از هر گونه تفکر سیاسی افراد را برای حضور در این اتاق فکر دعوت کند، اظهار داشت: رسول زرگرپور برای استاندار شدن خود مدیون هیچکس نه دولت و نه نمایندگان مجلس نیست.

وی در ادامه خطاب به زرگر پور گفت: ایشان باید از امروز مسئولیت را بر عهده بگیرد و همه بدانند مسئولیت پاسخگویی حاکمیتی در اصفهان بر دوش آقای زرگرپور است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار جدید باید تمام حرفها را بشنود و منطقی ترین پیشنهاد را عمل کند، گفت: ایشان در انتخاب یاران و یاوران خود باید از افراد توانمند، شایسته، قانونگرا، معتدل و موافق با برنامه‌های دولت استفاده کند.

وی به مشی اعتدالی دکتر روحانی نیز اشاره داشت و گفت: گفتمان اعتدال موضوعیت و طریقت دارد به این معنا که تمام مسئولان باید اعتدال را به معنای دوری از افراط و تفریط مبنای رفتار و اعمال خود قرار دهند.

وزیر کشور افزود: ما از افراطی‌گری بسیار ضرر دیدیم چرا که تندروی از دایره و مسیر عقل خارج است و انسان را در دام احساسات، هیجانات و در نتیجه خسران می اندازد.

وی با بیان اینکه دکتر روحانی در انتخاب نیروها در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نگاه اعتدالی دارد، گفت: آرامش، امید و پویایی را در صحبت‌های رئيس جمهور به گونه‌ای احساس می‌کنیم که دیگر نگران تهدید، تمسخر و استفاده از کلمات خارج از عرف و یا اتهام زنی به اشخاص از سوی وي نیست.

رحمانی فضلی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و تحولات ایجاد شده طی این سفر افزود: این سفر تحسین تمام افراد داخل و خارج از کشور را در پی داشت که این نتیجه رفتار و آداب دیپلماتیک رئیس جمهور و تیم وی بود.

وی با بیان اینکه در روابط بین المللی اگر از منطق متقن استفاده کنیم طرف مقابل نمی تواند بهانه ای داشته باشد، گفت: تعامل می تواند سبب تنش زدایی شود.

وی اظهار داشت: تمام مسئولان باید منطق، قانون و عقل را مبنای تصمیم گیری خود دهند و از منافع حزب و گروه صحبتی نداشته باشند.

وی همچنین بیان داشت: می‌توان به جای رقابت های سوزنده، رقابت های سازنده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم با اتکا به نفس اقتصاد را به رشد واقعی برسانیم گفت: ما اگر به صادرات 2 میلیون بشکه ای نیز دست یابیم که نمی توانیم، 80 درصد درآمد آن صرف امور جاری کشور می شود اما با تکیه بر منابع داخلی رشد اقتصادی قابل تحقق است.

رحمانی فضلی افزود : برخورد سیاسی امروز دنیا با ایران نتیجه برخورد دکتر روحانی از طریق دیپلماسی بین‌الملل با دنیاست.

وی افزود: ما وقتی می‌خواهیم در عرصه بین‌الملل با کسی ارتباط بگیریم اگر از منطق، استدلال دقیق و نوع بیان و واژه‌های فاخر استفاده کنیم موجب اعتماد می‌شود و این ارتباط سبب تعامل می‌گردد و تعامل هم تنش‌زدایی می‌کند.

وی ادامه داد: امروز نوع بیان‌ها و دیدارها در سازمان‌ ملل هم به مردم امید می‌دهد و هم سبب اقتدار ایران می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این نگاه‌ها را در تمامی عرصه‌های کشور پیاده کنیم خاطرنشان کرد: چرا وقتی برخی رسانه‌های غربی به دنبال بهانه‌جویی از ایران اسلامی هستند باید به گونه‌ای برخورد کنیم که آنها بی‌منطق و حامی زور و تروریسم معنا کنند در حالی که ایران اسلامی قطعاً چنین نیست و برخی برخوردها و اظهار نظرها سبب شده شناخت اشتباهی از ما ایجاد شود.

وی اضافه کرد: امروز گفتمان اعتدال به عنوان مشی آقای روحانی، با عقل، شرع، علم و عرف همخوانی دارد و در رفتارهای فردی و اجتماعی افراد نهادینه شده است و اعتدال باید به معنای دوری از افراط و تفریط هم ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در زندگی ایرانیان نهادینه شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: ما از افراطی‌گری و تندروی‌ها خیلی ضربه‌ خورده‌ایم و تندروی از مشی عقل خارج است و انسان را در دام رفتارهای غیر منطقی گرفتار می‌کند.

وی گفت: دکتر روحانی در حرف و کلام و انتخاب نیرو و همه ابعاد اجرایی کشور مشی اعتدال را در پیش گرفته است به گونه‌ای که احساس امید و پویایی ایجاد می‌کند.

وزیر کشور افزود: اکنون وضعیت کشور به گونه‌ای است که اگر قرار باشد رئیس جمهور یک شب از طریق سیما به طور زنده با مردم سخن بگوید دیگر کسی نگران این نیست که شخصیت فردی مسخره شود و یا کسی به کسی اتهام بزند و یا توهین کند و یا قشر و گروهی را مورد تمسخر قرار دهد.

وی گفت: همه باید با هم بنشینیم و منطق، قانون و عقل را در تصمیم‌گیری‌هایمان حاکم کنیم و حزب‌ها و دسته‌های سیاسی هرچند که حق حیات دارند ولی بر اعتدال ایران اسلامی ارجحیت ندهیم و دین، انقلاب و قانون را برای رسیدن به گفتمان تعاملی از اولویت‌های اصلی کارمان بدانیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار