حجم مبادلات تجاري ايران وهند در سال 2012 ميلادي نسبت به سال 2011 رشد 11.4 درصدي را نشان مي دهد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) : ايران و هند در سال 2012 ميلادي چهار ميليارد و 315 ميليون دلار مبادلات تجاري داشتند كه سهم صادرات كشورمان از اين رقم دو ميليارد و 738 ميليون دلار بود و ميزان واردات از اين كشور به ميزان يك ميليارد و 577 ميليون دلار رسيد.
 
تهران و دهلي نو در سال 2011 بالغ بر سه ميليارد و 871 ميليون دلار مبادلات تجاري داشتند كه از مجموع مذكور سهم صادرات ايران دو ميليارد و 587 ميليون دلار بود و بقيه به هند تعلق دارد .
 
آمار شش ماهه نخست سال 2013 نشان داد كه ميزان مبادلات تجاري ايران و هند به يك ميليارد و 185 ميليون دلار رسيد كه از اين مجموع سهم كشورمان 501 ميليون دلار و بقيه از آن طرف هندي است .
 
برپايه جدول آماري سازمان توسعه تجارت ايران ، مهمترين اقلام صادراتي ايران به هند در سال 1391 شامل اوره ، متانول ، آمونياك ، روغن صنعتي ، آهن وفولاد غيرممزوج ، آلومينيوم ، قير ، مغز پسته ، سيب تازه و بادام بود.
 
از سوي ديگر كالاهاي وارداتي از هندوستان برنج ، كنجاله ، الكترود ذغالي ، گوشت گاو ، چاي سياه ، شكر ، جو ، انواع دانه بود .
 
براساس اين گزارش سه محموله اوره ، متانول و آمونياك بالاترين سهم از صادرات ايران در سال 91 به مقصد هند را به خود اختصاص دادند و در عين حال برنج ، كنجاله و الكترود ذغالي سه كالاي شاخص بودند كه در سال مذكور بيشترين ميزان واردات از هند را ازآن خود ساختند.
برچسب ها: مبادله ، ایران ، هند ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار