عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تغيير لحن آمريكا يكي از مهم‌ترين نكاتي بود كه منجر شد تا جمهوري اسلامي ايران پاسخ مثبتي به ابراز تمايل ايجاد ارتباط از سوي آمريكا دهد.

سيد باقر حسيني با اشاره به تغيير لحن آمريكا در خصوص موضع هسته‌اي ايران و ابراز تمايل براي تسهيل روابط تهران ـ واشنگتن به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: تغيير لحن آمريكا يكي از مهم‌ترين نكاتي بود كه منجر شد تا جمهوري اسلامي ايران پاسخ مثبتي به ابراز تمايل ايجاد ارتباط از سوي آمريكا دهد.

وي افزود: همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند اگر آمريكا دست از خصومت با ملت ايران بردارد، به عنوان يك كشور مي‌شود هم با آن‌ها مذاكره كرد و هم روابط داشت.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياسي خارجي مجلس تصريح كرد: در اجلاس سالانه سازمان ملل رئيس‌جمهور آمريكا مطالبي را عنوان كردند كه نشان از تغيير لحن آن‌ها نسبت به جمهوري اسلامي ايران داشت.

وي ادامه داد: آمريكا معمولا اينگونه وانمود مي‌كرد كه به دنبال براندازي جمهوري اسلامي ايران هستند اما در اين سخنراني اوباما برخلاف مواضع قبلي ايالات متحده آمريكا سخنراني كرد به طوري كه بحث براندازي حكومت ايران را منتفي دانسته و گفت ما به دنبال اين اقدام نيستيم.

حسيني تاكيد كرد: اوباما در اين سخنراني حتي حق غني‌سازي ايران را به رسميت شناخت و اين موضع‌گيري‌ها به معني عقب‌نشيني آمريكاست.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه "نتوانستن" آمريكا در خصوص مقابله با ايران را از ديگر دلايل تغيير موضع اين كشور نسبت به ايران دانست و گفت: هرچند آمريكا پيش از اين مدعي بود به دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند اما توانايي اين كار را ندارد چراكه اگر مي‌توانست در اوايل انقلاب نوپاي ايران قطعا اين كار را انجام مي‌داد.

نماينده زابل، زهك و هيرمند تصريح كرد: البته آمريكا بايد در خصوص رفع تحريم‌ها به صورت عملي گام بردارد.

حسيني متضرر شدن رژيم صهيونيستي در خصوص تسهيل روابط ايران و آمريكا خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي به دنبال اين بودند كه آمريكا به صورت گسترده از آن‌ها حمايت كند و تز براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي‌كنند.

وي افزود: وجود جمهوري اسلامي ايران در منطقه براي رژيم صهيونيستي كاملا خطرناك است چراكه آن‌ها يك رژيم جعلي هستند بنابراين به دنبال اين هستند تمامي دولت‌مردان از جمله آمريكا با ايران رابطه مناسبي نداشته باشد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان تصريح كرد: اينكه رژيم صهيونيستي از اقدامات ما عصباني شود اقدام خوبي است.

اضافه می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در صدر هیئتی بلند پایه، دوشنبه هفته گذشته به منظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک مقر این سازمان ترک کرد.

در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا پس از 35 سال روسای جمهور دو کشور به صورت تلفنی با هم گفتگو کردند  و همچنین برای اولین بار نیز وزرای امور خارجه ایران و آمریکا بر سر یک میز مذاکره نشستند.

در این سفر دو نماینده مجلس نیز رئیس جمهور را همراهی کردند؛ رئیس‌جمهور پس از 5 روز حضور در نیویورک امروز وارد تهران شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار