روزنامه هاآرتص نوشت: ايران در سازمان ملل مانند ستاره مي درخشد و اسرائيل مانند يک شاکي بد خلق از حاشيه به اين تحولات مي نگرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه اسرائيلي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "عاموس هارل" نوشت: پس از گذشت بيش از يک ماه از توجه بين المللي به بحران تسليحات شيميايي در سوريه، اکنون توجه ها به برنامه هسته اي ايران و به خصوص به اتفاقاتي که در چارچوب نشست مجمع عمومي سازمان ملل روي داد معطوف شده است، از جمله سخنراني روساي جمهور ايران و آمريکا، ديدار وزراي امور خارجه اين دو کشور و تلاش براي يافتن راهي مسالمت آميز براي موضوع هسته اي ايران.

هاآرتص نوشت: "بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل که سال گذشته با سخنراني خود در مورد خط قرمز در مجمع عمومي سازمان ملل خود را در مرکز توجه جهان قرار داد، امسال نيز همين نقش را بازي خواهد کرد. اسرائيل در اين تئاتر در حال اجرا يک شاکي دائما بدخلق است که رويدادها را از حاشيه زير نظر دارد."

اين روزنامه صهيونيستي اذعان کرد: ستاره نشست مجمع عمومي سازمان ملل، حسن روحاني، رئيس جمهور جديد ايران خواهد بود. وي در چند هفته اخير اقدامات کاملا خوبي را انجام داده است که هدف آن ارائه چهره اي ميانه رو از ايران است.

به نوشته هاآرتص،‌ ايران هنوز از خط قرمزي که نتانياهو سال گذشته در سخنراني خود در سازمان ملل رسم کرده بود عبور نکرده است اما نگراني اسرائيل اين است که اين کشور ظرف چند ماه به سرعت پيشرفت کند.

اين گزارش ادامه مي دهد: تحولات ماه گذشته در سوريه موجب شد که نتانياهو ابزاري به دست آورد که با آن بتواند مقامات دفاعي بلند پايه اسرائيل را به حمايت از حمله يک جانبه اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران متقاعد کند. نتانياهو متقاعد شده است که اسرائيل نمي تواند در مورد برطرف کردن خطر ايران روي غرب حساب کند اما در عمل هرچه زمان بيشتر مي گذرد، احتمال حمله اسرائيل نيز کمتر مي شود. 

در پايان اين گزارش آمده است: به طور کلي مي توان گفت با توجه به فضاي حاکم بر جامعه بين المللي، تهاجم نظامي  اسرائيل به ايران دشوار خواهد شد به خصوص اگر مصالحه اي که اسرائيل علاقه اي به آن ندارد ايجاد شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار