ایثارگرانی که فراتر از توان بشری درگستره ی زندگی مادی خود شاهدی بر خلقت معنوی بشر گشته اند الگوی بی بدیل جهانیان و راهی نو فرا روی جوانان و نسل آینده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، یکی از رویکردهای شهرداری تهران اخیر در سالهای اخیر تشکیل کانونهای تخصصی است و یکی از این کانونها کانون زنان ایثارگر به منظور شناسایی جامعه ی ایثارگران زن و تقویت آنان و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار گری و نیز تجلیل و تکریم از زنان ایثار گر نشده که بی تردید وجود یک تشکل فعال از این آسمانیان زمین نشین ضرورتی است انکار ناپذیر.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در این خصوص کانون بانوان ایثارگر را تشکلی دانست که در راستای تحقق آرمانهای اسلام و جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ سازی ارزشی، معرفت شناسی ایثار، ایثار گری زنان در عرصه های گوناگون و هویت شناسی زنان ایثارگر در نهاد خود جای می دهد.

معدنی پور ارتباط و تعامل منظم میان ایثارگر جامعه به منظور پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و ترویج و تعمیق فرهنگ ایثارگری را از اهم اهداف و سیاستهای کلی کانون عنوان کرد و افزود: شناسائی زنان ایثار گر و افزایش ارتقاء شناخت جامعه نسبت به ماهیت و هویت آنان و نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران از طریق تجلیل و تکریم آنان از اهداف خرد تشکیل این کانونهاست.

وی با تاکید بر معرفی این افراد به عنوان الگوهای برتر در دسترس قرار دادن آنان برای نسل آتی بر اساس الگو پذیری از شخصیت حضرت فاطمه الزهرا (س) فعالیت های آموزشی، فرهنگی و هنری و اجتماعی را از اهم فعالیت های کانون بانوان ایثارگر دانست و افزود: ارتقاء سطح آگاهی و دانش بانوان محله های شهر تهران از طریق دوره های آموزشی، کارگاه ها و نشست های هم اندیشی با موضوعاتی از قبیل ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه زنان و . . . از جمله فعالیت های آموزشی اجرایی در این کانونهاست.

مدیر کل امور زنان شهرداری تهران با یاد آوری برگزاری برنامه های مناسبتی، نمایشگاههای هنری نظیر نمایشگاه عکس، دست نوشته و خاطرات دوران دفاع مقدس و نیز فعالیت های فرهنگی از قبیل برگزاری شب شعر با حضور شاعران و غزل سرایان دفاع مقدس و . . .  ادامه داد: برگزاری تورهای گردشگری ویژه اماکن مرتبط با دفاع مقدس و جشن هایی به این مناسبت با هدف بزرگداشت فداکاری های بانوان ایثار گر نیز در این راستا صورت می پذیرد.

معدنی پور شناسایی بانوان ایثار گر محله و مشارکت آنان با سرای محلات و نیز تشویق و ترغیب بانوان ایثارگر غیر عضو در جهت شرکت در فعالیتهای کانون و به کار گیری توانایی های آنان در جهت اجرای فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی هنری و جلسات هم اندیشی را از اهم وظایف این کانونها عنوان و خاطر نشان کرد: خانواده شهدای زن، زنان رزمنده ، جانباز و آزاده دفاع مقدس، مادران فرزندان و همسران شهداء و رزمندگان، زنان ایثارگر موفق و پیشتاز در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله افرادی حائز شرایط عضویت در این کانونها هستند.

گفتنی است علاقه مندان جهت ثبت نام و مشارکت در این کانونها می توانند به خانه های تسنیم واقع در سرای محلات مناطق 22 گانه شهر تهران و یا آدرس www.banovan.tehran.ir مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.