وزيركشور با اشاره به سخنان منطقي ،معقولانه واعتدالي رييس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل و بازتاب گسترده اين سخنان در رسانه ها و محافل سياسي جهان، گفت: گفتمان اعتدالي دكتر روحاني جايگاه ايران در مناسبات جهاني را بيش از پيش ارتقا داد.

عبدالرضا رحماني فضلي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: رييس جمهوري اسلامي ايران هنرمندانه مواضع شفاف و درعين حال پرصلابت كشورمان در تعاملات بين المللي به ويژه موضوع هسته اي را تبيين كرد.
وي بيان كرد: تاكيد بر صلح آميزبودن موضوع هسته اي ايران به عنوان يكي از مناقشه هاي سياسي غرب و گروه 1+5 با ايران، تاكيد بر احترام متقابل ميان دولت ها و هشدار بر ادامه تحريم هاي يك جانبه غرب به عنوان نقض آشكار حقوق بشر از جمله محورهاي مهم سخنان رييس جمهور در سازمان ملل بود.
رحماني فضلي تصريح كرد: بدون شك تاثيرگذاري و عمق اين سخنان در آينده اي نه چندان دور هم در شكستن تحريم ها و نيز تغيير مواضع غرب در تعاملات خود با ايران به ويژه در موضوع هسته اي تجلي پيدا خواهد كرد.
وزير كشور با بيان اينكه بازتاب هاي سفر دكتر روحاني هم در داخل و هم در خارج مثبت بوده است، گفت: رييس جمهور در اين سفر نسبت به مشي گفتمان صلح بسيار تاكيد كرد.
وي افزود: اميد است رسانه ها، سياسيون و نهادهاي بين المللي بتوانند همگام با دولت تدبير و اميد گفتمان صلح و اعتدال را در فضاي سياسي كشور و جهان بيش از پيش حاكم كنند.
رحماني فضلي با اشاره به موضوع هسته اي نيز گفت: شرايط و فضاي مطلوب براي گفت و گو در اين زمينه بين دو طرف فراهم شده و غرب بايد به مسير حقانيت ايران در اين راستا پي ببرد.
رحماني فضلي در بخش ديگري از گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج به برخي اولويت هاي وزارت كشور و دولت اشاره كرد و افزود: تكيه بر مسايل اقتصادي و معيشتي مردم جزو برنامه هاي اصلي دولت بوده و برنامه هاي مدوني نيز براي عملياتي كردن اين مهم در كشور انجام شده است.
وي با اشاره به موضوع و كاركرد احزاب در ايران و برنامه هاي وزارت كشور براي تقويت تشكل هاي سياسي در كشور گفت: هم اكنون بيش از 300 حزب در كشور فعال است.
رحماني فضلي با اشاره به اينكه حزب حرفه اي و واقعي در كشور اندك است، افزود: يكي از برنامه هاي اساسي وزارت كشور اين است كه با استفاده از مكانيزم هاي عقلي و قانوني مسير رقابت سالم و ايجاد شور و نشاط سياسي براي احزاب را در عرصه هاي مختلف به وجود آورد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.