عضو حزب کارگزاران سازندگي با اشاره به تماس تلفنی ديشب "باراک اوباما" و "حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی"، گفت: با گفتگوي تلفني دو رئيس‌جمهور، تابوی 35 ساله شکسته شد و اين موضوع حائز اهمیت است، اما انتظار باز شدن گره کور روابط ايران و آمريکا، با يک تماس تلفني، انتظار درستی نیست.

"یدالله طاهرنژاد"، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر "حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی" به نیویورک اظهار داشت: رئيس‌جمهور، پیام صلح و دوستی ملت متمدن ايران، با سابقه کهن 7 هزار ساله را، به شایستگی به جهانیان به ویژه ملت آمریکا رساند.

وي افزود: دکتر روحاني به جهانيان اعلام کرد که ما اهل صلح، تفاهم و دوستی هستیم و پیشنهاد جهان عاری از خشونت را مطرح کرد تا در دستور کار جنبش عدم تعهد و مجمع عمومی سازمان ملل قرار گیرد.

طاهرنژاد با پر برکت خواندن سفر رئيس‌جمهور ادامه داد: مجموعه سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و مذاکراتی که به صورت دوجانبه صورت گرفت، افقی امیدبخش را پیش روی ما قرار داد.

عضو حزب کارگزاران سازندگي تصريح کرد: امیدوارم از این بستر فراهم شده با یک دیپلماسی موثر، پخته و کارشناسانه، به نفع ملت و کشور ایران، بهره‌برداری مناسبي شود.
 
وی با اشاره به تماس تلفنی "باراک اوباما" و "حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی" ادامه داد: با گفتگوي تلفني دو رئيس جمهور، تابوی 35 ساله شکسته شد و اين موضوع حائز اهمیت است، اما انتظار باز شدن گره کور روابط ايران و آمريکا، با يک تماس تلفني، انتظار درستی نیست.

طاهرنژاد ادامه داد:  باید منتظر ماند تا این گفتگوها با رعایت مصالح کشور و در نظر گرفتن "نرمش قهرمانانه" مد نظر مقام معظم رهبري، ادامه‌دار باشد و دولت با در نظر گرفتن ملاحظات ملی و به کار بردن مبانی قوی کارشناسی در دیپلماسی خارجی، بهره‌برداری لازم را از این گفتگوهای مقدماتی انجام دهد.

وي تصريح کرد: دولت یازدهم مصمم است که مناسبات ايران و آمريکا را به سمت عادی شدن پیش برد، اما کشورها، جریان‌ها و لابی‌های قوی در دنيا وجود دارند که خواهان عادی شدن روابط ایران و آمریکا نیستند، چرا که منافع آن‌ها به خطر می‌افتد.
 
عضو حزب کارگزاران سازندگي در پايان خاطرنشان کرد: اگر روابط ايران و آمريکا عادی شود، بسیاری از داد و ستدها، مراودات و مناسباتی که امروز با سختی انجام می‌شود و خسارت‌های بسیاری برای اقتصاد ملی و مصالح ملی به بار می‌آورد، ترمیم پیدا کرده و رو به بهبود خواهد رفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آمریکا ، اوباما ، تماس ، تلفنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار