یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: این روزها مسئولان کشور وظایف سنگینی بر عهده دارند و نباید به چراغ سبز برخی کشورها سرگرم شوند.



به گزارشگروه استانها باشگاه خبرنگاران، شب گذشته حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی در سمینار آموزشی بصیرت افزایی فرهنگ ایثار و شهادت و یادواره شهدای پایگاه شهید مدنی شهرستان ورامین با اشاره به احساس مسئولیت نظام اسلامی در قبال بشریت اظهار داشت: نظام اسلامی در مقابل سرنوشت بشریت خود را مسئول می داند و این امر به نگاه اسلام به سرگذشت بشریت بازمی گردد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: رسول خدا تمام تلاش خود را کرد تا انسان ها را از نادانی به نور وحدت و سعادت راهنمایی کند و این حس مسئولیت درباره سرنوشت بشر، منبع اصلی ارزش بخشی به ذات مقدس نبوی است.
 
وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) افراد را یک به یک به اسلام دعوت می کرد و در این راه انواع آزار و اذیت ها و شکنجه ها را تحمل کرد که این امر به احساس مسئولیت نبی مکرم اسلام باز می گردد.
 
حجت الاسلام ادیب یزدی عنوان کرد: این احساس مسئولیت، احساس شیرینی است که باید همیشه و در همه حال در ما باقی بماند.
 
وی اضافه کرد: همین احساس مسئولیت بود که امام حسین(ع) و خانواده اش را به کربلا رساند و رنج سفر در بیانهای گرم و سوزان نینوا را به جان خرید تا اسلام زنده بماند.
 
نظام اسلامی یک نظام مسئول است
 
امام جماعت سابق مسجد بلال صدا و سیما تأکید کرد: احساس مسئولیت یعنی شرکت در غم و اندوه بشر و باید اذعان داشت که نظام اسلامی یک نظام مسئول است زیرا ملت ایران مشاهده کردند که مقام معظم رهبری در نماز عید فطر سه سال پیش برای سیل پاکستان گریه کردند و همه ملت را به کمک رسانی به برادران پاکستانی فرا خواندند و این همان جوهره واقعی نظام اسلامی است.
 
وی ابراز داشت: ملت ایران اگر آمریکا و اروپای تحریم گر نیز دچار حادثه شوند ناراحت می شوند و احساس مسئولیت نظام اسلامی ایجاب می کند به فکر بشر در اقصی نقاط جهان باشد.
 
17 هزار ترور در کشور اتفاق افتاده است
 
ادیب یزدی ادامه داد: ایران طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قربانی تروریسم شده و منفقین کوردل از هیچ جنایتی علیه این ملت دریغ نکردند و 13 هزار ترور که بعدها به 17 هزار ترور افزایش پیدا کرد را انجام دادند و امروز شاهد هستیم که بسیاری از خیابانهای تهران به نام شهدای ترور نامگذاری شده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه سپس به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اشاره و تصریح کرد: ایران حرکت های ضدانسانی را قبول ندارد و استفاده از سلاح شیمیایی را علیه بشر، یک ذلت می داند و مسئولان نظام اسلامی تلاش دارند که زرادخانه های اتمی در سراسر جهان از بین برود و باید اذعان داشت که فتوای رهبر معظم انقلاب در حرمت استفاده از سلاح شیمیایی، یک فتوای اعتقادی است و همین اعتقاد اجازه نمی دهد که دانشمندان جوان این مرز وبوم بمب اتم بسازند.
 
وی  افزود: این روزها وظایف سنگینی بر روی دوش مسئولان این کشور قرار دارد و و نباید به چراغ سبز چهار کشور خبیث سرگرم شوند.
 
حجت الاسلام ادیب یزدی اضافه کرد: ایران متعهد شده که زرادخانه اتمی نداشته باشد اما آیا غرب حاضر می شود که سلاح های شیمیایی خود را نابود کند؟
 
وی بیان داشت: امروز ملت های مسلمان کشورهای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین پناه خود می دانند و اگر این ملتها از زیر فشار خارج شوند، ایران را راهکار آزادی خود تلقی می کنند و امروز مردم جهان شاهد گسترش اندیشه های آزادی بخش امام خمینی(ره) در سراسر عالم است.
 
ادیب یزدی در ادامه به مسئله سوریه نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئله سوریه یک توطئه است و اسرائیل پس از تحمل شکست سنگین از حزب الله، با تنظیم توطئه ای خواست که مقاومت را شکست دهد و به همین دلیل سوریه که محور ارتباط با ایران و حزب الله لبنان بود را مورد هجوم قرار داد اما ایران مسائل را تماشا نکرد و وارد صحنه شد و تمام معادلات را برهم زد.
 
انعقاد  یادواره های شهدا واجب و تکلیفی ماندنی است
 
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: انعقاد این گونه یادواره های شهدا نه تنها مستحب بلکه واجب و تکلیفی ماندنی است و اگر این یادواره ها نباشد باید فاتحه اسلام را خواند و باید احساس مسئولیت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بر همگان تبیین شود.
 
گفتنی است در این مراسم که با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه ورامین، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، سرهنگ مرتضی مومنی فر فرمانده سپاه، دکتر محسن عابدلو رییس شورای شهر ورامین و جمعی از مسئولان و مردم شهید پرور ورامین برگزار شد، از 18 شهید پایگاه شهید مدنی ورامین تجلیل به عمل آمد./ش

برچسب ها: سمینار ، آموزشی ، بصیرت ، افزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.