شاخص فرابورس از ابتداي تاسيس تا کنون رشد 600 درصدي و بازده 63 درصدي را نصيب سرمايه گذاران کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امير هاموني در مراسم افتتاح تابلوي معاملات فرابورس که امروز 6 مهرماه برگزار شد  گفت: بازار سرمايه سهم بسزايي در توليد ناخالص داخلي دارد و شرکت هايي که در بازار بورس و فرابورس هستند از لحاظ توليد ناخالص داخلي بيش از 30 درصد توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص دادند.

وي ادامه داد: ارزش بازار بورس و فرابورس براساس اعلام گزارش 6 ماهه دوم بانک مرکزي به 370 هزار ميليارد تومان است .

وي افزود: فرابورس در 22 آبان 87 تاسيس و معاملات آ در 6 مهر 88 آغاز شد و امروز بازار فرابورس ايران 5 ساله شد.

هاموني ادامه داد: اولين شرکت فرابورس شرکت فرجان کار با سرمايه بالغ بر 2 ميليارد تومان بود.

مدير عامل فرابورس با اشاره به ارزش 70 هزار ميليارد توماني فرابورس افزود: تاکنون 82 ميليارد برگه اوراق بهادار به ارزش 44 هزار ميليارد تومان در فرابورس مورد معامله قرار گرفت و همچنين روزانه 45 ميليارد تومان طي اين مدت معامله صورت گرفته است.

وي اضافه کرد: ازا بتداي سال تاکنون بيش از 177 ناشر 212 نماد معاملاتي وجود دارد و شاخص فرابورس بيش از 600 درصد رشد و بازده 63 درصدي را نصيب سرمايه گذاران کرد.

وي در خصوص برنامه هاي آينده فرابورس افزود: تدوين سند راهبردي فرابورس از مهرماه سال گذشته آغاز و در يک ماه اخير اين طرح به تصويب رسيد.
وي اضافه کرد: يکي از بحث هاي مهم تنوع سازي و تنوع بخشي ابزارهاي نوين است زيرا تنوع سازي از الزامات بازار سرمايه است.

*Etfها بازاري براي همه مرم

هاموني در خصوص هدف اصلي راه اندازي etfها افزود: سرمايه گذاري غير مستقيم مردم در بازار از اهداف اصلي etfهاست زيرا بدليل عدم آگاهي مردم ممکن است دچارضرر و زيان شوند.

هاموني تصريح کرد: در etfها غير متخصصيني که آگاهي لازم را در صنايع مختلف ندارند مايل هستند در بازار مالي نوين وارد بازار سرمايه شوند وجوه خود را به افراد حرفه اي دهند.

مديرعامل فرابورس اضافه کرد: با توجه به وجود 7 ميليون کد سهامداري در کشور ، ضريب نفوذ مردم به بازار سرمايه 10 درصد است که با ورود ابزارهاي مالي نوين مردم به صورت غير مستقيم وارد بازار مي شوند و ضريب به 70 درصد خواهد رسيد.

وي افزود: etf ها نگراني بازار سرمايه را از ورود مستقيم مردم به بازار سرمايه و ضرر و زيان آن مي کاهد.

وي خاطرنشان کرد: با ايجاد صندوق هاي قابل معامله مردم از اين طريق وارد بازار سرمايه خواهند شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار