برداشت گوجه فرنگي در مزارع شهرستان كوثر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مدير جهاد كشاورزي شهرستان كوثر گفت: امسال با توجه به شرايط مناسب اقليمي توليد محصول گوجه فرنگي در مزارع اين شهرستان افزايش يافته و به ۱۸ هزار تن مي رسد.
غفار شعباني افزود: در شهرستان كوثر افزون بر ۴۰۰ هكتار از اراضي زراعي آبي زير كشت گوجه فرنگي اختصاص دارد.
وي ميزان عملكرد كاشت اين محصولات را در هر هكتار ۴۰ تن ذكر كرد و گفت: در برخي از مزارع شاخص اين ميزان توليد به ۶۰ تن نيز مي رسد.
مدیر جهاد کشاورزی کوثر افزود: گوجه فرنگي برداشت شده به اردبيل ، خلخال و شهرهاي استان گيلان ارسال
مي شود.
شعبانی گفت: در اراضي گوجه فرنگي شهرستان براي مبارزه با آفات از روش هاي مقابله بيولوژيكي و غيرشيميايي و حشرات مفيد استفاده شده است.
وي اظهار كرد: اين شيوه در مقايسه با روش شيميايي علاوه بر صرفه اقتصادي و كاهش هزينه ها موجب افزايش راندمان توليد و ارتقاي كيفيت محصول شده و از آلودگي هاي زيست محيطي نيز جلوگيري مي كند.
مدیر جهاد کشاورزی کوثر افزود: با توجه به اين كه شهرستان كوثر يكي از قطب هاي توليد گوجه فرنگي در استان اردبيل است و برداشت محصول تا اواسط مهر ادامه مي يابد اين محصول از نظر اقتصادي و ايجاد اشتغال براي خانواده هاي زارعان بسيار مهم است.
شعباني گفت: بخش فيروزآباد از مناطق عمده توليد گوجه فرنگي در شهرستان كوثر
محسوب مي شود.
وي با تاكيد بر لزوم توسعه گلخانه‌اي و ايجاد اشتغال براي فارغ ‌التحصيلان بيكار بخش كشاورزي افزود: راه‌اندازي يك واحد گلخانه‌اي در دستور كار قرار دارد و تاكنون مراحل مطالعه و نقشه‌ برداري آن انجام شده و پروژه در حال طراحي نهايي است.
مدير جهاد كشاورزي كوثر گفت: با احداث اين گلخانه علاوه بر افزايش توليد زمينه اشتغال فارغ‌التحصيلان بيكار كشاورزي فراهم مي‌شود.
وجود شرايط آب و هوايي مناسب براي كشت و كيفيت بالاي گوجه فرنگي توليد شده از دلايل بازار پسندي اين محصول در كوثر استب/.

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، گوجه ، فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.