يك نويسنده و پژوهشگر:

بايستي به تعداد اسرا كتاب خاطره داشته باشيم

تبيين ادبيات اردوگاهي به گفته‌ي "جواد كامور بخشايش" نويسنده و پژوهشگر اين حوزه ادبي محوري بوده كه كمتر مورد توجه قرار گرفته و بايد به تعداد اسرا و به نام هر كدام از آنها كتاب خاطره داشته باشيم.

"كامور بخشايش" نويسنده و پژوهشگر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آگاهي خود نسبت به تدوين فرهنگ‌نامه‌ي جامع اسارت و آزادگان توسط "مسعود ده‌نمكي"، افزود: هر چه درباره‌ي اسرا و آزادگان كار كنيم، كم است.

وي گفت: ضروري است كه در حوزه‌ي اسارت تلاش‌هاي زيادي صورت بگيرد و ما هنوز مفهوم اسارت و اسرا را آنچنان كه بايد و شايد نشناسانده‌ايم.

به گفته "بخشايش"، تدوين يك فرهنگ جامع و يك تاريخ ادبيات اردوگاهي مختص اسرا و آزادگان از آن جهت كه در حال حاضر كمتر به تبيين مبحث محوري ادبيات اردوگاهي توجه شده الزامي است.

اين نويسنده تصريح كرد: به دور از مباحثي چون نادرستي ورود فردي از عرصه‌ي سينما به عرصه‌ي نگارش فرهنگ جامعي درباره‌ي ادبيات اردوگاهي به بهانه‌ي ناآشنايي وي به فضاي اسارت، با توجه به مطالبي كه در بخشي از مقدمه‌ي اين كتاب آمده و توسط من مطالعه شده گويا "مسعود ده‌نمكي" فضاي اسارت را تا اندازه‌اي حس و لمس كرده و مي‌توان گفت كه تدوين چنين اثري في‌نفسه كار مفيدي است.

وي خاطر نشان كرد: بايد ببينيم كه فرهنگ‌نامه‌ي جامع اسارت و آزادگان، خارج از بحث ميزان آشنايي نويسنده و گردآورنده‌ي با فضاي حاكم بر ادبيات اردوگاهي، چگونه كاري است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار