مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: تفاهم نامه آموزشی پژوهشی فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمدرضا لاهیجان زاده با اعلام این خبر اظهارداشت: مرکز آبزی پروری و شیلات استان خوزستان به عنوان مرکز مهم تحقیقاتی در کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به وجود تالاب ها و رودخانه های مهم استان خوزستان افزود: این استان با داشتن منابع آبی می تواند در زمینه پژوهشی آبزیان، به صورت طبیعی از مهمترین مراکز کشور باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه معرفی گونه های غیربومی به زیستگاه طبیعی نیاز به تحقیقات کارشناسی دارد ، گفت: هرگونه تصمیم گیری در این حوزه باید در سطح ملی انجام شود.
لاهیجان زاده تصریح کرد:حفاظت از محیط زیست علاوه بر سلامت آبزیان می تواند رشد این صنعت را نیز به دنبال داشته باشد.
در این نشست دکتر مرمزی رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور گفت:اشتراکات کار این مرکز با محیط زیست بیشتر از سطح تفاهم نامه می باشد،چرا که اگر محیط های کار و تحقیقاتی که این پژوهشکده شامل دریا، تالاب و حتی استخرهای پرورش ماهی از سلامت زیست محیطی برخوردار نباشند ،کار تحقیق و پژوهش به درستی انجام نخواهد شد.
وی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در حوزه های تحقیقاتی و زیست محیطی خاطرنشان کرد: در زمینه کارهای مشترک آماده هرگونه همکاری هستیم.
در این جلسه دکتر مقینمی مدیرکل شیلات استان در خصوص کیفیت آب و حق آبه تالاب ها در پرورش آبزیان استان مطالبی بیان نمود و از محیط زیست خواست تا با اتخاذ تدابیری ،با روش های غیراصولی صید آبزیان برخورد قانونی داشته باشد. /
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار