مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل جز پنج استان برتر کشور در تدارک مراکز اقامتی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده همزمان با هفته گردشگری افزود: ‌ما در استان اردبیل 20 هزار تخت اقامتی رسمی و 12 هزار تخت اقامتی غیر رسمی در قالب خانه‌های استیجاری داریم که همه ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر هستند.

وی به ابعاد صنعت گردشگری و تاکید و توصیه قرآن کریم و اهل بیت به سیر و سیاحت و اهمیت سفر اشاره کرد و افزود: اگر در قرآن کریم تعبیر سفر در آفاق مورد تاکید قرار گرفته از آن جهت است که بشر از طبیعت و نعمت‌های الهی استفاده کرده و بهره ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اهمیت صنعت گردشگری را در بعد اقتصادی یادآور شد و تصریح کرد:50 کشور دنیا منبع اقتصادیشان صنعت گردشگری است و 150 کشور دنیا نیز پنج محور اقتصادیشان توجه به صنعت گردشگری و ابعاد درآمدزایی آن است.

نقی‌زاده به بهره‌وری بالا در صنعت گردشگری، ضریب تکاثر در این صنعت و همچنین چرخش مالی و درآمدی آن اشاره کرد و ادامه داد: 10 برابر سایر فعالیت‌های اقتصادی، صنعت گردشگری از اهمیت و جایگاه ویژه برخوردار است به طوریکه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در آن نیز مفید و مؤثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری به اشتغالزایی گسترده نیز کمک کرده به طوریکه با یک سرمایه‌گذاری 50 میلیون تومانی می‌توان واحد اقامتی و پذیرایی را راه‌اندازی کرد و تعداد زیادی از بیکاران را در آن مجموعه مشغول به کار کرد./س

برچسب ها: اردبیل ، تدارک ، مراکز ، اقامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.