در جراحی های تومور مغزی، عمل جراحی بر حسب تومور صورت می گیرد، برخی تومورها خوشخیم هستند و برخی دیگر پراکنده می باشند که به دلیل تکثیر در قسمتهای مختلف مغز قابل جراحی نیستند.

دکتر اکبریان، متخصص و جراح مغز و اعصاب  در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روش های مختلفی در جراحی وجود دارد نوع جراحی بستگی به نوع تومورهای مغزی دارد، بعضی تومورها خوشخیم هستند و جداره هستند. اینها هر یک به روش های خاص خود عمل می کنند اما بعضی تومورها پراکنده می باشند و قابل عمل نیستند زیرا به سرعت تکثیر شده و قسمتهای مختلف مغز را گرفتار می کنند.

وی افزود: روش های دیگری وجود دارد مثل گامانایس که در آن اشعه هایی مثل اشعه رادیویی به فرد بیمار داده می شود. این اشعه ها تومورها را می سوزانند و از بین ببرند بدون آنکه مغز باز شود. امروزه از طریق مواد رادیو اکتیو که از طریق شریان کاروتید و راه های عروقی وارد مغز می کنند و در منطقه ی تومور آزاد کرده و می گذارند که تومورها را در آن منطقه از بین ببرد.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: روش های جدید دیگری وجود دارد که در آن توسط کشت یکسری ویروس آنها را درمحل تومور تزریق می کنند. این ویروس ها به داخل تومور رفته و سلولهای تومور را از بین می برد.

وی در ادامه افزود: روش هایی مثل آندوسکوپی مغزی وجود دارد که در آن بر روی سر مجرای کوچکی را باز می کنند و یک لوله باریکی را رد می کنند و از طریق آن لوله که مثل آندوسکوپی گوارش هست و تومورهای معده و کیسه صفرا و غیره را عمل می کنند مغز را هم به همین صورت مورد عمل جراحی قرار می دهند. جراحی های آندوسکوپیک و میکروسکوپیک روشهایی است که برای جلوگیری از استرس ها، فشارهای عمل و ضایعات جانبی پس از آن ایجاد شده است.

اکبریان در پایان افزود: در آلمان پروفسور سمیعی بنیان گذار جراحی آندوسکوپی به آموزش این شیوه در مراکز مختلف دنیا می پردازد./ ح

برچسب ها: جراحی ، مغز ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر راد
۰۰:۰۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
سلام آیا میتوان با این روش زائده استخوانی راهم برطرف کرد ؟!
آخرین اخبار