اجراي موفقيت آميز فاز دوم هدفمندي يارانه ها با محوريت توليد، بيمه هاي اجتماعي و اشتغال امکان پذير مي شود.

امير تاش کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: توزيع پول و نقدينگي در جامعه بدون تامين شدن عرضه فايده اي نخواهد داشت و تنها باعث افزايش تورم مي شود.

وي افزود: پيش ازر اين اعلام شده بود که در فاز نخست دولت بايد به جاي پرداخت مستقيم نسبت به توسعه بيمه اجتماعي اقدام کند، زيرا هزينه هاي زيادي از زندگي مردم را هزينه هاي پزشکي در بر ميگيرد که در صورت کاهش اين ارقام کمک بزرگي به آنها خواهد شد.

اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اينکه در صورت تقويت بخش توليد، اشتغال ايجاد و تقويت خواهد شد، افزود: دولت بايد به سمت تقويت بخش توليد گام برددارد و موانع توليد را برطرف سازد.

وي تصريح کرد: در فاز دوم هدفمندي يارانه ها دولت بايد به سمت توسعه بخش توليد گام بردارد و با ارائه تسهيلات، فرآيند سرمايه گذاري در اين بخش مولد را تسهيل کند چرا که در اين صورت آثار مثبت اين اقدام به جامعه باز خواهد گشت.

وي با بيان اينکه در صورت وجود عرضه، رقابت در بازار افزايش مي يابد خاطرنشان کرد: در اين شرايط، تورمي در جامعه ايجاد نخواهد شد، ضمن آنکه هم اکنون انتظاراتي در بازار وجود دارد که تغيير قيمت ها بخشي از آنهاست و اميدواريم با به وجود آمدن آرامش نسبي در اقتصاد، فاز دوم نيز به سمت توليد برود ضمن گردش چرخ هاي توليد، شاهد اشتغال ، ثروت و رفاه بيشتر در جامعه باشيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: یارانه ، تولید ، فاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار