مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان گفت: ميزان تخليه و بارگيري در بنادر استان براساس پيش بيني صورت گرفته به حدود 50 ميليون تن در سال جاري خواهد رسيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ ابراهيم ايدني در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان و بازديد از بندر امام خميني(ره)، در نشستي كه با حضور فعالان حوزه حمل و نقلی برگزار شد، اظهاركرد:‌ ميزان تخليه و بارگيري در سال 87 ، 32 ميليون تن بوده كه در سال 91 اين ميزان به 42 ميليون تن رسيد. در شش ماه امسال نيز ميزان تخليه و بارگيري در بنادر استان حدود 20 ميليون تن بوده است.

 وی افزود: شاخص بهره وري بنادر استان از 14 درصد در سال 87 به 23 درصد رسيده است كه اين ميزان رقم خوبي در بخش بهره وري محسوب مي شود. مسئله تجارت كشور و ضرورت توسعه بنادر بر همگان آشكار است؛ برای توسعه بنادر نیاز به سرمايه گذاري است و سرمایه از دو راه معمول شامل منابع دولتي و بخش خصوصي تامین مي شود.
 
وی رويكرد اصلي بنادر استان را استفاده از ساير منابع در سرمايه گذاري هاي بندري عنوان کرد و افزود: به همين منظور بودجه دولتي در جهت بسترسازي براي حضور بخش خصوصي صرف می شود.

 مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ادامه داد: در چندسال اخير بيش از هزار و 200 ميليارد تومان سرمايه گذاري در زمينه زيرساخت هاي بندری در استان انجام و در شش ماه اول امسال نيز نه فقره قرارداد به ارزش 180 ميليارد تومان منعقد شد كه با اين قراردادها 30 ميليون تن به ظرفيت نگهداري كالا در بنادر استان افزوده شده است.
 
ایدنی با بیان این که نوار ساحلي بنادر استان حدود 850 كيلومتر است كه اين نوار از اهواز آغاز مي شود و تا نزديكي بندر گناوه ادامه دارد، افزود: 160 پست اسكله در استان وجود دارد كه اين اسكله ها شامل اسكله هاي تجاري، نفتي، صنعتي و صيادي مي شوند و طول آنها به حدود 19 كيلومتر مي رسد. 50 تا 55 درصد اين اسكله ها فعال و مابقي اين اسكله ها غير فعال هستند.

 وی با اشاره به رودخانه های قابل كشتي راني در استان، آن ها را شامل اروندرود، بهمن شير و زهره عنوان کرد و گفت: در مجموع 30 درصد از صادرات و واردات كشور از طريق بنادر خوزستان انجام و 94 درصد محصولات پتروشيمي از بنادر این استان صادر می شود.
 
مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان  اظهار کرد: بندرخرمشهر نزدیک ترین و مناسب ترين بندر براي ترانزيت كالا به عراق محسوب مي شود و مي تواند به عنوان مركز ترانزيت و لجستيك كالا در نظر گرفته شود. بندرآبادان نيز مشكلات بسياري در زمينه تردد كاميون ها دارد كه اميدواریم مورد توجه قرارگيرد. /ب
برچسب ها: محصولات ، پتروشیمی ، صادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.