مدرس رشته تباطات با بیان اینکه مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای نیازمند الگوی مناسب در استفاده از گیم هستند گفت: سواد رسانه‌ای به مخاطب بازی‌های رایانه‌ای آموزش داده شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «محمد احمدی» افزود: سواد رسانه ای در بکارگیری بازی های رایانه ای از مسایل مورد توجه برای والدین و بازی سازان بوده و این روند از طریق تبلیغات و ایجاد بینش اجتماعی فراهم می شود.

وی یادآور شد: بازی های رایانه ای و صنعت انیمیشن به دلیل تحرک و پویایی روی نسل جوان موثر است بنابراین می توان هنر - صنعت گیم را از جنبه های متفاوتی مانند فرهنگ از بعد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مورد بررسی و پژوهش قرار داد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حوزه جامعه شناسی و ارتباطات صنعت گیم بیشتر روی قشر کودک و نوجوان اثر مستقیم می گذارد و نسل جوان با استفاده از گیم به دنبال برطرف کردن هیجانات و رفع حس کنجکاوی خود هستند.

احمدی با یادآوری اینکه با فرصت سازی و قرار دادن مهره های دست نیافتنی و معمایی از سوی بازی سازان در صنعت گیم این عرصه را یکی از فعال ترین و تاثیر گذار ترین عرصه ها در شکل دهی فکر و عقیده نوجوانان عنوان کرد.

وی همچنین به لزوم استفاده از نشانه های ملی و مذهبی در گیم و فرهنگ ایرانی به جای نماد های خشن و غیر اخلاقی تاکید کرد.

این استاد دانشگاه، تولیدات گیم را عرصه ای مناسب برای تیین الگوی زندگی  ایرانی - اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: از این طریق می توان الگوهای قابل دسترس و مبتنی بر هویت یادشده در جامعه بوِیژه در اختیار گروههای هدف قرار داد.  /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.