مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور به مسئولان دانشگاهی توصیه کرد که در راستای توسعه معنویت در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم را برای استفاده از ظرفیت ماه محرم و عرفه انجام دهند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  لرستان، حجت الاسلام طاهری در نشست هم اندیشی با موضوع «گفتمان علم و پیشرفت علمی مورد نظر رهبر معظم انقلاب» بیان كرد: آغاز سال تحصیلی جدید در آستانه نزدیک شدن به روز عرفه و ماه محرم و صفر فرصت ارزشمندی را برای اشاعه معنویت در دانشگاهها فراهم کرده و با این حال توصیه ما به متولیان دانشگاه‎ها این است که برنامه ریزی لازم را برای بهره‎برداری هرچه مطلوب‎تر از این مناسبت‎های دینی انجام دهند.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در دانشگاه‎ها بر محور قرار گرفتن قران تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تفسیر قرآن کریم در ارتباط با آیه‎هایی که پاسخگوی بسیاری از نیازهای امروز نسل جوان مانند ازدواج هستند ارائه شوند و نماز جماعت نیز با حضور ائمه جماعتی که دانشگاه را درک می‎کنند اقامه شود در هر حال معتقدیم که در دانشگاهی که معنویت ندارد، ارزشی هم ندارد.

مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های لرستان با اشاره به وجود تعامل و همدلی بین مسئولان دانشگاهی استان افزایش ظرفیت جذب اعضای هیئت علمی در سطح دانشگاه‎های لرستان را نویدبخش عنوان کرد گفت: ممکن است تغییراتی در سطح دانشگاه‎ها اتفاق بیفتد؛ اما این تغییرات نباید ما را به حرکات کاذب و سرگرم کننده وادار کند، بلکه برای رشد استان باید در هر مقامی گام براریم.

حجت‎الاسلام طاهری از استاندار جدید لرستان به عنوان یک فرد کاری نام برد و ادامه داد: استاندار سابق لرستان گام‎های خوبی را برای ایجاد زیر ساخت‎ها در استان برداشت و با این حال ضرورت دارد که استاندار جدید نیز در ادامه این مسیر اقدام کند./س

برچسب ها: دانشگاه ، اشاعه ، معنویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.