رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم ارتباط حوزه علميه با راديو و تلويزيون تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی  در دیدار با رئیس و مدیران مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، كه در منزل پدري رئيس مجلس در قم برگزار شد راه اندازی انجمن های فرهنگی هنری در دفتر تبلیغات اسلامی را حادثه متفاوتی خواند و گفت: در دنیای مدرن برای انتقال مفاهیم باید از ابزار مدرن و هوشمندانه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم تعالی بخس سخت است، ادامه داد: باید از روش های مدرن به دلیل جذابیت و رویه ممتاز برای انتقال مفاهیم و موضوعات بهره گرفت.

لاریجانی اظهار کرد: نباید تصور شود که استفاده از ابزار هنری تنها برای یک عده است و دیگران نباید به این مقوله ورود پیدا کنند، از طرفی دیگر هم تمام مفاهیم ، به ویژه مفاهیم اصولی را نمی توان از این طریق منتقل کرد و نباید زیاده روی صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی قم حضور حوزه علمیه در عرصه هنر را رویکردی مطلوب خواند و عنوان کرد: در گذشته به این صورت نبود و تنها برخی از بزرگان در حوزه خط و خوشنویسی ورود پیدا کرده بودند.

برقراری ارتباط رادیو و تلویزیون با حوزه های علمیه از مسائل مورد تایید لاریجانی بود که به زمان ریاست خود بر سازمان صدا و سیما اشاره کرد که تلاش هایی در آن زمان برای برقراری ارتباط با حوزه صورت گرفت.

ارتباط با حوزه موجب رشد راديو و تلويزيون مي شود

وی ارتباط حوزه های علمیه با رادیو و تلویزیون را عاملی برای رشد این دو رسانه نیز مطرح کرد و گفت: گاهی مشاهده می شود هنرمندان از عقبه کارشناسی دینی ضعیف هستند و این ضعف در فیلم و آثار آنها نیز منعکس می شود، هر اندازه افراد از عقبه دینی بالاتری برخوردار باشند در انعکاس آن قوی تر ظاهر می شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل انجمن های هنری را یک تحول خواند و افزود: به روز بودن انجمن ها و ارائه آموزش ها لازم کار جدید و مطلوب است.

لاریجانی توصیه کرد: از آنجایی که فیلم و سریال بخشی از زندگی مردم شده و جامعه با آن مانوس شده است، انجمن های حوزه به سمت تولید فیلم حرکت کند.

وی تولید سریال های امام رضا و مریم مقدس را تحولی در حوزه عنوان و بیان کرد: باید حمایت های لازم برای تولید آثار فاخر و ارزشمند صورت گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.