اکسیدان ها مواد مضری هستند که در برخی از مواد غذایی وجود دارند و می‌توانند بیماریهای جدی را برای بدن ایجاد کنند اما بدن به محض دریافت این اکسیدان ها شروع به ساخت آنتی اکسیدان لازم جهت مقابله می کند.

امید ابراهیمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران گفت: مواد طبیعی که دارای اکسیدان هستند و در اطراف ما وجود دارد می‌توانند باعث بروز مشکلات بی شماری شوند.

وی افزود: در بدن ما مواد انتی اکسیدان تشکیل شده و با مواد اکسیدان مقابله می کنند از ایجاد برخی از بیماری ها جلوگیری کرده و به همین دلیل مصرف مواد غذایی که حاوی انتی اکسیدان است ضروری می باشد.

ابراهیمی اظهار داشت: غذاهای گیاهی و طبیعی که به وفور در طبیعت یافت می می شو د از جمله مواد غذایی دارای مواد آنتی اکسیدان هستند.

وی گفت: استرس، بیماری های قلبی و بیماری های ریوی از بیماریهایی هستند که با مصرف انتی اکسیدان های طبیعی موجود می توان با آنها مقابله و از بروز انها جلوگیری کرد.

وی در خصوص بیماری آسم عنوان کرد: مطالعات گسترده ای در این زمینه انجام شده که نشان میدهد مصرف بعضی از میوه ها سبزیجات و ماهی می توانند از ایجاد و پیشرفت بیماری آسم جلوگیری کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: جوامعی که در رژیم غذایی خود این مواد غذایی را جای داده اند نسبت به جوامعی که این مواد غذایی در رژیم غذایی آنها بوده شیوع آسم در انها کاهش پیدا کرده است./ع2

برچسب ها: آسم ، غذا ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار