دومین نشست اعضای شورای معاونین ومشاورین اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران در دوره جدید پنج شنبه ۴ مهر به ریاست عزیزاله محمدی درمحل اتحادیه برگزار شد‌.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران دومین نشست اعضای شورای معاونین ومشاورین اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران دردوره جدید پنج شنبه ۴ مهر به ریاست عزیزاله محمدی درمحل اتحادیه برگزار شد‌.

در این جلسه پیرامون اتفاقات ورویدادهای فوتبال کشور درهفته گذشته بحث و تبادل نظربه عمل آمد ومقرر شد درخصوص تشکیل کمیته اخلاق درفدراسیون فوتبال نامه ای تنظیم و برای فدراسیون ارسال شود.

متن نامه به شرح ذیل است:

ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای علی کفاشیان

نظر به اینکه صیانت از حقوق اهالی فوتبال جزء وظایف اساسی و غیر قابل اغماض این اتحادیه تلقی می شود و از دیگر سو بسیاری از این حقوق در اساسنامه فدراسیون جمهوری اسلامی ایران مندرج است لذا عمل به مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال از حیث تامین حقوق خانواده فوتبال و علی الخصوص باشگاهها بسیار حیاتی به نظر می‌رسد.

با عنایت به توضیح فوق ، متاسفانه برخی از مفاد بسیار مهم اساسنامه فدراسیون فوتبال از بدو تصویب تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است که قطعاً موجبات خدشه به حقوق اعضا و اهالی فوتبال را فراهم می نماید و از این جمله می توان به عدم تشکیل کمیته اخلاق اشاره کرد که خلاء آن خصوصاً در این برهه بسیار احساس می‌شود.

جنابعالی استحضار دارید که رسیدگی به مواردی از قبیل رشاء، ارتشاء، شرط بندی و بطور کلی فساد در فوتبال در صلاحیت انحصاری کمیته اخلاق می باشد که جدیدترین مقررات آن از سال ۲۰۱۲ میلادی لازم الاجراء گردیده است اما متاسفانه فدراسیون فوتبال با وجود تکلیفی که در این خصوص بر اساس اساسنامه فدراسیون و اساسنامه فیفا و کدهای اخلاقی فیفا برعهده داشته است عمل ننموده است.

از سوی دیگر تشکیلات موسوم به ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال با وجود نیت خیرخواهانه تشکیل دهندگان آن فاقد مبنا و خاستگاه حقوقی و قانونی می باشد که این خود مبنای مشکلات حقوقی از جمله عدم صلاحیت حقوقی مرجع رسیدگی و غیره خواهد بود و نیز براساس مقررات و به منظور پرهیز از هرگونه شائبه و جلوگیری از هرگونه تعارض منافع اصولا اعضای هیات رییسه و اعضای مسوول در سایر بخشهای فدراسیون نمی توانند همزمان در این بخش فعالیت نمایند.

لذا و به منظور صیانت از قانون و اساسنامه فدراسیون و فیفا و حفظ حقوق قانونی همه اهالی فوتبال از شما درخواست می‌شود که: در اسرع وقت نسبت به تشکیل کمیته اخلاق برابر مقررات اقدام نموده رسیدگی به پرونده های راجع به فساد در فوتبال را به این کمیته محول فرمایید.

اتحادیه فوتبال در پایان اعلام می نماید که رسیدگی به مسائل راجع به فساد در فوتبال مادامی که به مرجع صالح و البته مستقل که بتواند بدون رعایت مصلحت اندیشی به همه جنبه های موضوع ورود نماید ، محول نگردد به نتیجه لازم نخواهد رسید.

علی محمد مرتضوی –دبیرکل اتحادیه فوتبال ایران/اق
برچسب ها: فوتبال ، اتحادیه ، تخلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار