پرويز بيگي حبيب آبادي از تخفيف ويژه كتاب براي مدارس در صورت عملي شدن طرح زنگ كتاب خبر داد.

پرويز بيگي حبيب‌آبادي شاعر و مسوول انتشارات فصل پنجم با بيان ارزشمند بودن ايجاد زنگ كتاب در مدارس مشروط بر عملي شدن آن به خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتي‌كه اين زنگ به اوقات فراغت تبديل نشود اين حركت ارزشمند است دانش‌آموزان بايد پس از مطالعه كتاب، آن را خلاصه كنند و نمره‌اي به آن اختصاص يابد.

وي عنوان كرد: ايجاد اين زنگ سبب رشد فرهنگ كتابخواني و آغاز فعاليت دانش‌آموزان مستعد اهالي قلم در تمام زمينه‌هاي شعر، داستان خاطره‌نويسي خواهد شد.

بيگي حبيب آبادي با بيان جدي گرفته نشدن زنگ انشا و ورزش و اوقات فراغت بودن اين زنگ كه در مدارس تصريح كرد: بايستي چهار زنگ، املا، انشاء، ورزش و اكنون زنگ كتاب در مدارس زنگ‌هاي پايه باشد براساس اين زنگ‌ها مي‌توان يك سري ويژگي‌ها را در دانش‌آموزان مشاهده كرد.

وي ادامه داد: بحث مديريت اين مسئله مطرح است و در صورت عملي شدن زنگ كتاب خودم به عنوان ناشر كتاب‌ها را با تخفيف‌هاي ويژه در اختيار مدارس قرار مي‌دهم.

وي درخصوص نگاه نقادانه دانش‌آموزان در كتاب عنوان كرد: نقدنويسي بر روي كتاب و مطلب نوشتن پيرامون آن سبب بالندگي دانش‌آموزان خواهد شد در صورت نگاه منتقدانه دانش‌آموزان، اهميت عرصه كتابخواني و تاثير آن بر فرهنگ عمومي جامعه مشخص مي‌شود.

وي درخصوص شكستن گسل‌هاي سكوت بين دانش‌آموزان بيان كرد: اين نگاه منتقدانه سبب معرفي منتقدين خوب در جامعه و حضور دانش‌آموزان در كتاب‌فروشي‌ها مي‌شود براي اجراي آن بايستي برنامه‌ريزي‌هاي لازم وجود داشته باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار