رئیس جمهور زیمبابوه از سیاست های آمریکا علیه کشورش به شدت انتقاد کرد به گونه ای که هیئت نمایندگی آمریکا در اعتراض به این سخنان تند و انتقادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ترک کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "رابرت موگابه" گفت: شرم باد بر آمریکا و انگلیس و متحدان او باد که به تحریم های غیرقانونی علیه مردم ما ادامه می دهند.تحریم ها علیه کشور صلح آمیز ما را بردارید.

وی افزود :اگر این تحریم ها برای تغییر رژیم در زیمبابوه است، نتیجه انتخابات در این کشور نشان داد آنها نمی توانند به دستور کار تغییر رژیم برسند.

رئیس جمهور زیمبابوه گفت:زمانی که زیمبابوه در مسیر دموکراسی و بهبود اوضاع اقتصادی قرار داشت،آمریکا در سال دوهزار ویک مجازات هایی را علیه این کشور اعمال کرد تا تغییر رژیم را دنبال کند.اکنون این نیت پلید علیه کشور کوچک ما ادامه دارد.

رابرت موگابه گفت: زیمبابوه اجازه نداد این غربی های بدنام کننده دموکراسی و آزادی برای این کشور تعیین کنند.ما مشغول پرداخت بهای آزادی و استقلال در زیمبابوه هستیم. ما هرگز حاکمیت مستقل را رها نمی کنیم.زیمبابوه برای باردیگر مستعمره نخواهد شد.

هیئت نمایندگی آمریکا در هنگام سخنرانی رئیس جمهور زیمبابوه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ترک کرد. اما هیئت نمایندگی انگلیس همچنان در مجمع عمومی باقی ماندو جلسه را ترک نکرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار